V Německu, které je největším automobilovým trhem v EU, se prodej minulý měsíc meziročně snížil o 2,6 procenta. Ve Francii však stoupl o téměř devět procent, v Itálii o 19 procent a ve Španělsku dokonce o více než polovinu, plyne z údajů ACEA. Svaz dovozců automobilů už dříve oznámil, že prodej nových osobních aut v České republice v lednu meziročně vzrostl o 5,4 procenta na 17 137 vozů.
Automobilce Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v lednu prodej v zemích EU meziročně vzrostl o 13 procent na 43 919 vozů. Podíl této značky na unijním trhu se tak zvýšil na 5,8 procenta z 5,7 procenta před rokem, uvedla ACEA.
V celém loňském roce souhrnný prodej nových osobních automobilů v Evropské unii klesl o 4,6 procenta na zhruba 9,3 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň od roku 1993. Hlavní příčinou byl nedostatek součástek v prvním pololetí, od srpna do prosince už trh vykazoval růst.
Sdružení ACEA koncem ledna předpovědělo, že v letošním roce se prodej zvýší o pět procent na zhruba 9,8 milionu vozů. Zároveň ale varovalo před negativními důsledky plánované přísnější emisní normy Euro 7, která by podle něj mohla zdražit automobily v průměru o 2000 eur (zhruba 47 500 Kč) a podkopat poptávku.