Většina automobilek se zprvu pustila do vývoje hlasového ovládání ve vlastní režii. Odpovídalo to tehdejšímu přesvědčení, že zisk z datových služeb musí zůstat doma a náskok specialistů lze dohnat.
Pozdější hojně medializované potíže Volkswagenu s nedodělaným softwarem ukázaly, že staří strojaři nová řemesla poněkud podcenili. V počítačové komunitě se však stali terčem posměchu už dávno předtím. Úroveň hlasového ovládání zůstávala míle za tím, co nabízely počítače a telefony.
Elektronické giganty si udržují náskok dodnes a některé z automobilek už uznaly, že samy ani s pomocí menších hráčů to nezvládnou. Právě tím náš host Martin Franc z firmy Agnostix vysvětluje, proč Volvo loni přešlo na služby od Googlu. Jsou komplexnější, hlasem se můžete ptát na cokoliv nebo k autu připojit chytrou domácnost.
Proti Volvu jsme postavili Škodu a její asistentku Lauru. Potvrdilo se, že Volvu chybí čeština a místy nemá tak detailně vyladěné ovládání samotného auta. Lépe ale zvládá to hlavní - rozumět tomu, co říkáte. Když to zrovna nejsou česká jména jako Václav Havel, Visací zámek nebo vinařství Tetur.