Jan Matoušek
9. 4. 2018 13:27
Naftovým motorům nejspíše začíná zvonit hrana. Stále více automobilek je vyřazuje z nabídky konkrétního modelu, či dokonce všech svých vozů. V prvním případě jde třeba o Škodu a řady Fabia a Rapid, ve druhém potom o Toyotu. Tam turbodiesely nahrazují hybridní ústrojí. I přes tento trend, pomalu klesající prodeje nebo kauzu Dieselgate se ale stále najde mnoho výrobců, kteří naftové motory nezatratili. My jsme se zaměřili na patnáct nejlevnějších aut s dieselovými agregáty na českém trhu. Podívejte se do grafiky.
Fiat Panda
Stejný motor o výkonu 70 kW nabízí i menší Panda, za niž si Fiat ve výbavě Plus účtuje nejméně 321 900 korun. Tato suma zahrnuje čtyři airbagy, rádio s CD a MP3 i klimatizaci. Kombinovaná spotřeba je 3,6 l/100 km.