Jan Matoušek
9. 4. 2018 13:27
Naftovým motorům nejspíše začíná zvonit hrana. Stále více automobilek je vyřazuje z nabídky konkrétního modelu, či dokonce všech svých vozů. V prvním případě jde třeba o Škodu a řady Fabia a Rapid, ve druhém potom o Toyotu. Tam turbodiesely nahrazují hybridní ústrojí. I přes tento trend, pomalu klesající prodeje nebo kauzu Dieselgate se ale stále najde mnoho výrobců, kteří naftové motory nezatratili. My jsme se zaměřili na patnáct nejlevnějších aut s dieselovými agregáty na českém trhu. Podívejte se do grafiky.
Peugeot 208
Rovných 300 tisíc korun stojí pětidveřový Peugeot 208 se šestnáctistovkou BlueHDi o výkonu 55 kW. Ta si nárokuje jen 3,5 l/100 km, ve výbavě Active má "lvíček" manuální klimatizaci, tempomat, rádio s MP3 nebo mlhovky.