Jan Matoušek
9. 4. 2018 13:27
Naftovým motorům nejspíše začíná zvonit hrana. Stále více automobilek je vyřazuje z nabídky konkrétního modelu, či dokonce všech svých vozů. V prvním případě jde třeba o Škodu a řady Fabia a Rapid, ve druhém potom o Toyotu. Tam turbodiesely nahrazují hybridní ústrojí. I přes tento trend, pomalu klesající prodeje nebo kauzu Dieselgate se ale stále najde mnoho výrobců, kteří naftové motory nezatratili. My jsme se zaměřili na patnáct nejlevnějších aut s dieselovými agregáty na českém trhu. Podívejte se do grafiky.
Peugeot 301
Čím výše jde suma, tím větší auto lze získat. Peugeot 301 už se řadí do nižší střední třídy a pod kapotou má 1.6 BlueHDi o výkonu 73,5 kW, která si řekne o 3,8 l/100 km. Ve výbavě Active takový vůz přijde na 322 tisíc korun a nabízí klimatizaci, rádio s MP3, mlhovky nebo tempomat. O 15 tisíc korun dražší vrcholná výbava Allure má i automatickou klimatizaci nebo rádio se sedmipalcovým displejem.