Jan Matoušek
9. 4. 2018 13:27
Naftovým motorům nejspíše začíná zvonit hrana. Stále více automobilek je vyřazuje z nabídky konkrétního modelu, či dokonce všech svých vozů. V prvním případě jde třeba o Škodu a řady Fabia a Rapid, ve druhém potom o Toyotu. Tam turbodiesely nahrazují hybridní ústrojí. I přes tento trend, pomalu klesající prodeje nebo kauzu Dieselgate se ale stále najde mnoho výrobců, kteří naftové motory nezatratili. My jsme se zaměřili na patnáct nejlevnějších aut s dieselovými agregáty na českém trhu. Podívejte se do grafiky.
Dacia Duster
Ačkoliv se na trhu již zabydlel nový Duster, díky skladovým zásobám je stále možné pořídit i první generaci populárního SUV. Ta se dostala i do tohoto přehledu, a to s motorem 1.5 dCi o výkonu 66 kW a pohonem předních kol. Ve výbavě Cool za 331 900 korun má rádio s MP3 i manuální klimatizaci. Na 100 km spotřebuje 4,4 litru nafty. Nová generace kompaktního SUV se stejným motorem a pohonem předních kol ve výbavě Essential (bez klimatizace) stojí 338 900 korun. Těsně se tak do přehledu nevešla.