Na nový kombík z Nošovic si počkáte až do příštího léta

Radek Pecák Radek Pecák
16. 9. 2011 5:27
Hyundai předpokládá, že polovina zákazníků zvolí dieselový a polovina benzinový motor
Foto: Radek Pecák

Výrazný krok v kvalitě směrem vzhůru a poněkud stísněnější interiér zvláště pro lidi vyšších postav na zadních sedadlech. To zjistil redaktor deníku Aktuálně.cz při krátkém setkání s nejvýznamnější novinkou automobilky Hyundai - modelem i30 na frankfurtském autosalonu.

Příčinou druhého zjištění je zejména skutečnost, že auto se oproti minulé generaci snížilo. Tento nedostatek by měl odstranit kombík druhé generace i30, jehož výrobu Hyundai rovněž chystá. Podle vyjádření mluvčího nošovické továrny Hyundai Petra Vaňka by se však vůz v tomto karosářském provedení v nové generaci měl začít vyrábět zřejmě až na začátku příštího léta. Do té doby budou dělníci na montážní lince vyrábět i30 hatchback nové generace a kombi v té původní.

Hatchback i30 druhé generace se začne vyrábět v Nošovicích ještě letos a na trh se dostane začátkem příštího roku.

Kvalita materiálů i zpracování v interiéru se zlepšila
Kvalita materiálů i zpracování v interiéru se zlepšila | Foto: Radek Pecák

Roční prodejní plán je 120 000 kusů 

Jelikož od uvedení modelu i30 na trh v roce 2007 bylo v Evropě prodáno více než 360 000 těchto vozů a očekává se, že o novou generaci s líbivým designem bude ještě větší zájem, přistoupilo vedení továrny k urychlenému rozjezdu třetí směny.

"Od pondělí 19. září bude provoz ve výrobě třísměnný, jednotlivé směny se budou střídat v týdenním intervalu v cyklu ranní - noční - odpolední a víkendy nadále zůstanou volné. Pracovní týden tak bude začínat v pondělí v 6:00 ráno a končit v sobotu v 6:00 ráno po noční směně. Pro třetí směnu nabrala samotná společnost HMMC 800 nových pracovníků, její subdodavatelé v kraji dalších 1200 a třetí směna tak v regionu vytvořila během dvou měsíců další dva tisíce nových pracovních míst," uvedl Petr Vaněk 

Hyundai plánuje, že během celého životního cyklu nové generaci i30 bude průměrně prodávat více než 120 000 těchto vozů.

Nejsilnější diesel rozjede auto skoro dvoustovkou

Nová generace i30 se bude dodávat se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory s rozpětím výkonů od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Hyundai očekává, že podíl mezi modely i30 se zážehovými a vznětovými motory bude 50:50 %.

Podle předpokladů značky Hyundai bude nejoblíbenějším motorem vznětový motor „U-II" 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VGT). Modernizovaný motor je vyladěný na nejvyšší výkon 94 kW (128 k) při 4000 min-1. To umožní nové generaci i30 zrychlení z klidu na 100 km/h za 10,9 sekundy a jízdu rychlostí až 197 km/h.

Kufr je mezigeneračně o deset procent větší, je však poměrně mělký
Kufr je mezigeneračně o deset procent větší, je však poměrně mělký | Foto: Radek Pecák

Dělníci v Nošovicích budou moci do vozu i30 zabudovat i řadu prvků z výbav, které dosud byly obvyklé pouze v dražších vozech automobilky, například i40. Řidič tak například dostane možnost nastavit si úroveň odezvy posilovače řízení ve třech provozních režimech: Comfort, Normal a Sport.

Také velký přístrojový panel Supervision s displejem TFT je k dispozici ve stejné kvalitě jako v i 40.

Bezpečnostní výbava bude také na úrovni, která by měla odpovídat pěti hvězdičkám v testu EuroNCAP. Například bude cestující chránit šestice airbagů.

 

Právě se děje

Další zprávy