Novým základem u Superbu bude tedy výbava Ambition. A nutno uznat, že již ona nabídne prakticky vše potřebné: automatickou klimatizaci, 17" litá kola, infotainment s možností zrcadlení obrazovky mobilu. Novinkou jsou LED světlomety, které nahrazují stávající bixenony, LED mlhovky a také bezklíčové startování. Cena s motorem 1.5 TSI / 110 kW začíná na 689 900 Kč. To je o 35 000 Kč méně než dosud.
Na druhou stranu, dřívější základní verze Active vyšla ještě o 30 000 korun levněji. Měla ale jen halogenové světlomety a o palec menší kola.
Vyšší verze Style má nově bez příplatku navigaci s 8" displejem, v ceně je i parkovací kamera nebo adaptivní tempomat, který zvládne pracovat až do rychlosti 210 km/h (původně jen do 160 km/h). Cena klesla o 45 000 korun: ze 784 900 korun na 739 900 Kč. Opět v případě srovnání motoru 1.5 TSI o výkonu 110 kW.
S vrcholným benzinovým motorem 2.0 TSI / 206 kW výrazně zlevnila i sportovně laděná verze Sportline. Tu nyní pořídíte o 69 000 korun levněji, tedy za 1 073 900 Kč. Bez příplatku je přitom veškerá výbava z varianty Style, a navíc nové LED Matrix světlomety a designová vylepšení. Silný Sportline tak bude s faceliftem cenově odpovídat dřívější verzi Style se stejným motorem.
Jediná verze, která zdražila, je Laurin & Klement. U ní má podle Škody navýšení ceny o 21 tisíc vyvážit výbava v hodnotě 67 000 korun zdarma. V ceně již jsou například digitální budíky, odvětrávaná přední sedadla nebo vyhřívaný volant.
Nový terénně laděný model Scout bude s cenou začínat na 1 019 900 Kč s motorem 2.0 TDI / 140 kW a 1 078 900 korunách s 2.0 TSI / 200 kW. Obě verze jsou standardně vybaveny pohonem všech kol, automatickou převodovkou a mají i o 15 mm zvýšenou světlou výšku.
Cena zůstává neznámá u prvního hybridu do zásuvky od Škody. Model Superb iV bude možné objednat až na podzim tohoto roku. Automobilka již při premiéře modernizovaného provedení slíbila, že ceny oznámí při příležitosti autosalonu ve Frankfurtu. Podle informací aktuálně.cz by se ale měly pohybovat o 10-15 procent výše než u dvoulitrového dieselu o výkonu 110 kW. Orientačně tedy lehce nad jedním milionem korun.
Jak si základní verze Superbu vede v porovnání s konkurencí?
Příbuzný Volkswagen Passat ještě své ceny po faceliftu nezná. Opel Insignia začíná na 690 900 korunách, má navíc ale horší výbavu (manuální klimatizaci, halogenové světlomety). Výhodnější není ani Kia Optima, která za 719 980 Kč sice nabídne silnější motor, ale postrádá právě třeba LED světlomety.
Ford Mondeo se svou základní cenu 701 900 Kč snaží vykoupit přítomností úsporného dvoulitrového dieselu pod kapotou, ve výbavě ale oproti Superbu rovněž ztrácí. Podobné je to i u Peugeotu 508, Mazdy 6 nebo třeba Renaultu Talisman, když už mají o něco lepší nebo srovnatelnou výbavu, jsou dražší.
Superb dokáže cenou překonat jen obstarožní Hyundai i40. Ten se prodává ve verzi kombi se 100kW naftovým motorem za 649 900 Kč. Akční výbava Made for Success je navíc relativně bohatá (zahrnuje navigaci, parkovací senzory nebo litá kola). Oproti Superbu se ale jedná o skutečně výběhový model, který na trhu kroutí již osmý rok.