Model XV ukazuje, že i pro Subaru je styl důležitý

Radek Pecák Radek Pecák
13. 6. 2012 7:13
Podstatné záležitosti zůstaly zachovány
Foto: Radek Pecák

Subaru velmi dlouho nedbalo na trendy, kterými se ubírá konkurence. Jeho design byl nevýrazný, šedivý, interiér funkční, ale nezábavný.

S modelem XV nastává změna. Ne, že by se japonští designéři odvázali podobně jako ti korejští, ale odlišnost oproti vozům z minulých let je velice patrná. Je to hlavně proto, aby si značka Subaru zajistila příliv těch zákazníků, kteří dosud usedali za volanty automobilů se zcela jinými logy. 

Světlá výška je poměrně značná
Světlá výška je poměrně značná | Foto: Aktuálně.cz
  

Někdy je snaha o zajištění stylovosti možná až trochu úsměvná. Novináři ve svých testech dlouho Subaru vytýkali, že palubnímu počítači chybí řada funkcí, které konkurence má. Proto nyní přišlo XV s barevným displejem a funkcí je tam tolik, až oči přechází.

Kombinace motoru a převodovky se hodí do města

Na to hlavní, co dělá Subaru Subarem, se ovšem nesahalo.

Což znamená, že vůz zvládne i těžší překážky než je mělký brod
Což znamená, že vůz zvládne i těžší překážky než je mělký brod | Foto: Aktuálně.cz

Přestože má být XV chápáno jako stylový vůz do města, dostalo robustní podvozek a světlou výšku plných 22 centimetrů. To se tedy opravdu nemusíte bát přejet nějaký ten kanál či obrubník.

V testovaném voze byl motor 1,6 s výkonem 114 koní, který měl s téměř 14 metrických centů těžkým vozem dost práce. Rozhodně disciplína zrychlení není jeho nejsilnější stránkou (výrobce udává údaj 13,8 sekundy k dosažení stokilometrové rychlosti z klidu).

Na druhou stranu, klidnějším povahám, které si určitě nikdy nekoupí imprezu STi, bude velice vyhovovat plavný způsob překonávání všech příčných nerovností, výtluků a podobných nástrah vozovek ve městě a jeho okolí. Podvozek má ovšem potenciál na to, aby ve spojení se silnějším motorem nabídl i zábavné svezení. Při rychlejším vjezdu do zatáčky se vinou zvýšeného podvozku vůz citelně nakloní, řidič však nezíská pocit, že by se dělo něco nepatřičného.

Multifunkční displej je nyní barevný
Multifunkční displej je nyní barevný | Foto: Radek Pecák

Interiér je prostorný

Protože je to Subaru, má pohon všech kol. Verze s automatickou bezestupňovou převodovkou, kterou jsme měli k dispozici my, ovšem přenáší točivý moment na zadní kola prostřednictvím elektronické ovládané spojky. V základním nastavení je poměr rozdělení točivého momentu 60:40 ve prospěch přední nápravy, ale pokud je zaznamenán prokluz předních kol, točivý moment přenášený na zadní kola se zvýší.

V interiéru jsou ovládací prvky rozmístěny bezchybně. Kvalita materiálů i jeho zpracování se opět o kousek zlepšila, ale žádný zázrak to není. Potěší místo pro kolena ve druhé řadě, slušný je i objem zavazadelníku (380 litrů).

V inteiréru není nic špatně
V inteiréru není nic špatně | Foto: Radek Pecák

Za cenu 689 000 Kč včetně DPH zákazník získá solidní výbavu. Například xenonové světlomety, mlhovky, kožený volant, duální klimatizaci, rozmrazování stěračů na předním okně, rádio s ovládáním na volantu, parkovací kameru, tempomat, 7 airbagů a start&stop systém. 

Technické údaje:

  • Max. rychlost: 175 km/hod
  • Max. výkon: 114 koní
  • Max. točivý moment: 150 Nm
  • Rozměry - d,š,v v mm: 4450, 1789, 1570
  • Rozvor náprav: 2635 mm
  • Objem zavazadlového prostru: 380 l
  • Spotřeba: 6,8 l/100 km

 

  

--------------------------------------------------------------------------------

Prodej aut Subaru.

 

Právě se děje

Další zprávy