Mírná zima nesnížila prodeje škodovek s pohonem 4x4

Radek Pecák Radek Pecák
6. 6. 2014 7:04
Škoda hodlá nadále rozšiřovat nabídku vozů s přiřaditelným pohonem zadní nápravy.
Schéma pohonu 4x4 v nové octavii.
Schéma pohonu 4x4 v nové octavii. | Foto: Škoda Auto

Ani minulá mírná zima neznamenala žádný propad prodejů vozů Škoda s pohonem všech kol. "V posledních třech letech je podíl vozů 4x4 z celkového počtu prodaných škodovek stále mezi šesti a sedmi procenty," uvedl pro online deník Aktuálně.cz mluvčí automobilky Jakub Šulc.

Navíc je podle něho předpoklad, že nadále poroste.

V absolutních číslech se sice podle něho vloni počet prodaných aut ve verzi 4x4 snížil z rekordních 64 000 v roce 2012 na 60 000, to však bylo zejména způsobeno tím, že probíhala výměna generací nejprodávanějšího modelu Octavia, který generuje logicky i největší počet prodaných vozů s pohonem všech kol.

Rozdíl mezi vozem s pohonem 4x4 a tím, který má poháněna pouze přední kola, se nejlépe pozná na kluzkém podkladu.
Rozdíl mezi vozem s pohonem 4x4 a tím, který má poháněna pouze přední kola, se nejlépe pozná na kluzkém podkladu. | Foto: Škoda Auto

Zatím Škoda kromě Octavie montuje pohon 4x4 také do modelů Superb a Yeti. Letos se navíc nabídka rozšíří o vůz Octavia Scout. Octavia s tímto pohonem může být vybavena buď dvěma naftovými agregáty 1,6 TDI a 2,0 TDI, nebo jedním benzinovým motorem 1,8 TSI.

Škoda poprvé pohon všech kol začala montovat v roce 2000 do tehdejší první generace vozu Octavia. Tehdy vykázala roční bilanci 7812 prodaných "čtyřkolek." V roce 2007 se pak dostala přes hranici 20 000 kusů a o dva roky později přes 30 000 kusů.

Škoda novinářům pomocí rampy s otočnými válci dokázala, že vůz s pohonem všech kol se dokáže pohybovat vpřed i tehdy, když má pevný podklad jen pod jedním kolem.
Škoda novinářům pomocí rampy s otočnými válci dokázala, že vůz s pohonem všech kol se dokáže pohybovat vpřed i tehdy, když má pevný podklad jen pod jedním kolem. | Foto: Radek Pecák

Za posledních pět let se pak prodeje aut Škoda s pohonem všech kol zvýšily trojnásobně a v současnosti tvoří "čtyřkolky" Octavia Combi, Yeti a Superb více než pětinu odbytu těchto modelů.

Ještě větší podíl pohonu 4x4 by měl v budoucnu být u velkého SUV, které Škoda v současnosti vyvíjí.

 

Právě se děje

Další zprávy