Mini od července 2012 ještě vylepší chování speciální řady modelů John Cooper Works. Tyto vozy dostanou novou generaci motorů - ne s vyšším výkonem, ale nižšími emisemi CO2.
Nedávno vyvinutý motor 1,6 l s turbodmychadlem typu twin-scroll nabízí stejný výkon 155 kW (211 k) a točivý moment 260 N.m (s funkcí overboost krátkodobě 280 N.m) jako jeho předchůdce, ale má rychlejší odezvu. Spotřebu paliva snižuje systém rekuperace kinetické energie, který vyrábí energii pro elektrickou síť ve vozidle během zpomalování a při jízdě na neutrál, a funkce Auto Start/Stop.
Elektrický posilovač řízení spotřebovává energii, pouze pokud je zásah posilovače právě potřebný. Účinnost modelů John Cooper Works pomáhá zlepšit i rozšířenější použití technologií programu Minimalism.
Na vývoj nových motorů mají podíl i aktivity Mini v oblasti motorsportu. Motory jsou vyrobeny z hliníku a mají zesílené písty, hlavy válců s větší tuhostí a odlehčené klikové hřídele. Výfukové ventily jsou plněné sodíkem, což zlepšuje chlazení přeplňovaného motoru.
Všechny modely řady John Cooper Works mohou být nově vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou. Verze Countryman je navíc standardně vybavena systémem pohonu všech kol Mini ALL4.
Mini John Cooper Works Countryman je vybaven výkonnější verzí nového motoru se 160 kW (218 k). Maximální rychlost vozu je 225 km/h. Také kombinovaná spotřeba paliva 7,4 l/100 km a emise CO2 172 g/km jsou velmi sympatické.Nejvýraznější využití zkušeností ze sportu jsou u modelu Coupé a Roadster.
Coupé dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s a maximální rychlostí 240 km/h. I přes sportovní potenciál má kombinovanou spotřebu paliva jen 6,6 l/100 km a emise CO2 153 g/km. Mini Roadster se z klidu na 100 km/h dostane za 6,5 s a dosáhne rychlosti 237 km/h.
Součástí standardní výbavy vozů John Cooper Works je tlačítko Sport, účinné brzdy, stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control) obsahující kontrolu trakce a elektronický závěr diferenciálu, specifická 17" kola z lehké slitiny a pneumatiky Runflat umožňující dojetí i při defektu.