Najde za tyto peníze konkurenci? Hybridní MG3 míří do Česka, Fabii zneklidní spaní

MG3 se nabízí zatím jen jako hybrid a za překvapivé peníze.
Na český trh na podzim zamíří MG3, které již zná české ceny.
S délkou 4113 mm a rozvorem náprav o délce 2570 mm se MG3 řadí mezi větší auta své třídy.
Na stovku přitom zrychluje za rovných osm vteřin.
Foto: MG
Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 7. 2024 13:15
Čínské MG se už při vstupu na český trh zapsalo především atraktivními cenami ve spojení se slušně vybavenými automobily. Etalonem se v tomto směru stalo malé SUV ZS, které se dodnes prodává jako pověstné teplé housky na krámě. Za zajímavé částky se ale prodávají i další modely, nejnověji třeba hybridní hatchback MG3, který bude konkurovat i Fabii.

Poprvé jsme si mohli MG3 osahat na letošním ženevském autosalonu, kde auto zaujalo velkým vnitřním prostorem a zajímavým rozvržením palubní desky. Zklamalo trochu použitými plasty, na druhou stranu ale nabídlo silný hybridní pohon. Jak 4,1 metru dlouhé auto jezdí, zatím nevíme, ale přiřadit cenu už můžeme. A dá se opět říct, že MG rozhodně splnilo očekávání.

Základní hybrid (přijít má i jistě výrazně levnější, čistě spalovací verze) totiž stojí 489 900 korun. Žádného z přímých hybridních konkurentů pod půl milionu korun nepořídíte, k tomu se ale ještě dostaneme. Vstupní výbava se jmenuje Essential a měla by podle německého ceníku - informace z něj se ale shodují třeba s informacemi magazínu Auto.cz - obsahovat třeba sedmipalcové budíky doplněné 10,25palcovou centrální dotykovou obrazovkou.

V ní nebude chybět integrovaná couvací kamera, rádio nebo rozhraní Apple CarPlay i Android Auto. Nad rámec povinných asistentů pro jízdu v pruhu nebo nouzové brzdění bude mít i základní MG3 adaptivní tempomat, z komfortních prvků nemá chybět automatická klimatizace.

Stupeň Emotion za 529 900 korun přinese navigaci, litá kola nebo výdechy klimatizace pro zadní cestující. Nejvýše posazená výbava Exclusive bude stát 569 900 korun a nabídne třeba sledování mrtvých úhlů, 360stupňovou kameru, vyhřívaná přední sedadla a volant nebo diodová přední světla. Kompletní český ceník bude k dispozici na počátku září.

Hybridní ústrojí kombinuje atmosférickou benzinovou patnáctistovku s elektromotorem, dohromady má ústrojí 143 kW a 1,83kWh baterii. Ta je na podobný typ vozu poměrně velká, pro srovnání hybridní Renault Clio (a jeho dvojče Mitsubishi Colt) mají 1,2 kWh, hybridní Toyota Yaris (a její dvojče Mazda 2) mají dokonce pod jednu kWh.

Papírově by si MG3 mělo nárokovat 4,4 l/100 km, což je zhruba na úrovni Clia s celkovým výkonem 105 kW a Yarisu se silnějším hybridem, který má 96 kW. Ty možná umějí být na papíře o deci či dvě úspornější, ale mají také znatelně méně výkonu, a tím pádem i horší dynamiku. Kde MG3 z 0 na 100 km/h potřebuje osm vteřin, další hybridní rivalové přesahují devítivteřinovou hranici.

Nejdůležitějším rozdílem je ale stejně cena. Renault Clio s hybridním pohonem startuje na 525 tisících korunách s relativně podobnou výbavou jako MG. Yaris sice stojí v aktuální akci od 505 tisíc korun, ovšem v takovém případě má jen slabší hybrid s 85 kW. Silnější 96kW začíná na 645 tisících, ovšem už ve vysoké výbavě, která výrazně převyšuje MG3.

Velikost MG3 ve srovnání s vybranou konkurencí

Rozměry (d / š / v) Rozvor náprav Kufr
MG3 Hybrid 4113 / 1797 / 1502 mm 2570 mm 293/983 l
Renault Clio Hybrid 4053 / 1798 / 1440 mm 2583 mm 301 l
Škoda Fabia 4108 / 1780 / 1459 mm 2564 mm 380 / 1190 l
Toyota Yaris Hybrid 3940 / 1475 / 1500 mm 2560 mm 286 / 947 l

V Česku nejdůležitější otázkou ale je, jak si stojí MG3 oproti Škodě Fabia. Pravda, srovnání je to možná poněkud neférové, protože české supermini nenabízí hybridní pohonné ústrojí. S atmosférickým litrem ho pořídíte od 369 900 korun, výkonově srovnatelnější litrové TSI s 85 kW už ale stojí od 459 900 korun a 110kW čtyřválcová patnáctistovka s automatem DSG začíná rovnou na 539 900 korunách. Dvě posledně jmenované verze ale mají lepší startovací výbavu než vstupní MG3. Rovnější souboj to nicméně bude, až se čínský rival ukáže i s klasickým benzinovým motorem.

 

Právě se děje

Další zprávy