Po Renaultu Twizzy a například řadě dalších konceptů od designérů automobilky Nissan, kteří již se svými nápady vyšli na světlo, ukáže letos ve Frankfurtu svoji představu o městském vozítku budoucnosti i automobilka Audi.
Ta přitom s výrobou malých aut má poměrně malé zkušenosti. V současné době je jejím nejmenším modelem A1.
Audi urban concept, který by se v trojrozměrném provedení měl představit na autosalonu ve Frankfurtu, je podle tiskového oddělení automobilky ultralehký vůz s uspořádáním interiéru 1+1 do přeplněných městských ulic. Zdá se tedy, že za nějakých deset až dvacet let se po městských ulicích bude jezdit v podstatně jiných, hlavně menších a designově odlišných vozech, než je tomu dnes.
Lze ho přeměnit na roadster
V případě Audi urban conpcept je pozoruhodná kombinace prvků, které náleží spíše závodním vozům, roadsterům a městskému vozu. To vše v jediném kusu.
Tvůrci studie neměli žádné omezení. "Vývoj probíhal výhradně podle nekompromisních principů lehké konstrukce, efektivity a downsizingu," píše se ve zprávě Audi.
Zajímavým řešením jsou kola umístěná vně karosérie. Aby přece jen nebyla v městském provozu příliš zranitelná, obklopují je ochranné panely s blikajícími pásy diod LED.
Dovnitř se vejdou dva lidé
Uvnitř je prostor pro dvě osoby, které sedí ve sportovní nízké poloze v mírně stupňovitém uspořádání. Řidič si může přizpůsobit kromě volantu i polohu pedálů. Do vozu se nastupuje vzadu výklopným víkem. Střechu lze otevřít jejím posunutím dozadu.
Interiér je vyroben z uhlíkového kompozitu, který nese spodní rámy obou sedadel. Audi urban concept jezdí na kolech s průměrem ráfku 21 palců.
Pohon obstarávají dva elektromotory e-tron. Zdrojem energie je lithium-iontový akumulátor.