Městská auta budou divoce jiná, ukazuje koncept Audi

Radek Pecák Radek Pecák
16. 8. 2011 22:40
Nové možnosti přinese designérům elektrický pohon a také nástup nových materiálů
Foto: Audi

Po Renaultu Twizzy a například řadě dalších konceptů od designérů automobilky Nissan, kteří již se svými nápady vyšli na světlo, ukáže letos ve Frankfurtu svoji představu o městském vozítku budoucnosti i automobilka Audi.

Ta přitom s výrobou malých aut má poměrně malé zkušenosti. V současné době je jejím nejmenším modelem A1.

Audi urban concept, který by se v trojrozměrném provedení měl představit na autosalonu ve Frankfurtu, je podle tiskového oddělení automobilky ultralehký vůz s uspořádáním interiéru 1+1 do přeplněných městských ulic. Zdá se tedy, že za nějakých deset až dvacet let se po městských ulicích bude jezdit v podstatně jiných, hlavně menších a designově odlišných vozech, než je tomu dnes. 

Lze ho přeměnit na roadster

V případě Audi urban conpcept je pozoruhodná kombinace prvků, které náleží spíše závodním vozům, roadsterům a městskému vozu. To vše v jediném kusu.

Foto: Aktuálně.cz

Tvůrci studie neměli žádné omezení. "Vývoj probíhal výhradně podle nekompromisních principů lehké konstrukce, efektivity a downsizingu," píše se ve zprávě Audi.

Zajímavým řešením jsou kola umístěná vně karosérie. Aby přece jen nebyla v městském provozu příliš zranitelná, obklopují je ochranné panely s blikajícími pásy diod LED.

Dovnitř se vejdou dva lidé

Uvnitř je prostor pro dvě osoby, které sedí ve sportovní nízké poloze v mírně stupňovitém uspořádání.  Řidič si může přizpůsobit kromě volantu i polohu pedálů. Do vozu se nastupuje vzadu výklopným víkem. Střechu lze otevřít jejím posunutím dozadu.

Interiér je vyroben z uhlíkového kompozitu, který nese spodní rámy obou sedadel. Audi urban concept jezdí na kolech s průměrem ráfku 21 palců.

Pohon obstarávají dva elektromotory e-tron.  Zdrojem energie je lithium-iontový akumulátor.

 

Právě se děje

Další zprávy