Vloni se mohly radovat dámy, když na trh vstoupila nová generace Mercedesu-Benz SLK, letos zase pánové, kteří mají rádi technologie obvyklé v třídě S, ale vyžadují sportovnější a obratnější vůz. Nová generace Mercedesu-Benz SL se začíná v Česku prodávat tento týden.
Vývojáři si zakládají na tom, že je tento model lehčí o 140 kilogramů, než byla hmotnost předchůdce. Je to dáno především použitím hliníku na karosérii. Ta díky tomu na váze ukazuje údaj pouze 254 kilogramů, v případě použití oceli by ztěžkla o více než metrický cent.
Vůz je lehčí i přes to, že je nyní větší. SL se v nové generaci oproti svému předchůdci prodloužilo o 50 mm na 4612 mm a rozšířilo o 57 mm na 1877 mm. I díky tomu nyní interiér nabídne na šířku o 37 mm více v oblasti ramen a o 28 mm více pro lokty.
Rezonanční komory v nosnících
Mercedes - Benz si u tohoto vozu připisuje prvenství v použití rezonančních komor do podélných nosníků v karosérii, díky čemuž audioaparatura vydává výjimečný zvuk.
Zatím také v žádném jiném autě na světě nebyly sériově namontovány stěrače, které mají trysky integrovány do lišt a v případě pohybu ramene stěrače směrem vzhůru stříkají vodu nad lištu a při pohybu dolů zase pod ní.
Vůz je konstruován pro radost z jízdy, samozřejmě velmi často s otevřenou střechou (proto jsou také veškeré materiály v interiéru vodovzdorné), ale pokud je třeba jet kvůli počasí v uzavřeném voze, může si zákazník dopřát pohled na nebe nad hlavou buď skrze klasickou panoramatickou střechu nebo skrze střechu s možností zatmavení (Magic Sky Control). Pro uzavřenější povahy je samozřejmě k dispozici i třetí střecha - čistě plechová.
Zákazníci kupující SL si mohou v současnosti vybírat ze dvou motorizací. Základní je v modelu SL 350 s vidlicovým šestiválcem o objemu 3499 cm3 s výkonem 225 kW (306 k) a točivým momentem 370 Nm. Už i s tímto motorem vůz zrychlí na stovku pod šest sekund, což předchůdce nedokázal.
Ještě rychlejší je pochopitelně výkonnější SL 500, který má pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 4663 cm3. Tato pohonná jednotka má výkon 320 kW (435 k) a točivý moment 700 Nm. S tímto agregátem je zrychlení 0-100 za 4,6 sekundy, maximální rychlost je samozřejmě u obou verzí omezena na 250 km/hod.
AMG pojede 300
To neplatí jen u verze AMG, kde bude omezovač posunut na 300 km/hod.
K rychlému autu patří i rozsáhlá bezpečnostní výbava. Ta mimo jiné zahrnuje systém Attention Assist, který rozpozná příznaky únavy při řízení a varuje řidiče před mikrospánkem.
Součástí pasivní bezpečnosti je sestava čelních, bočních a hlavových airbagů, automatické výsuvné vzpěry za sedadly (pro případ převrácení vozu) a aktivní vystřelovací kapota, snižující riziko vážného poranění při střetech s chodci.
Ceny začínají u SL 350 BlueEFFICIENCY na 2 388.000,- Kč a u SL 500 BlueEFFICIENCY na 2 988 000,- Kč.