Přesně před 100 lety, 1. prosince 1914, vznikla v Boloni automobilka Maserati. Značku založilo šest bratrů Maseratiů, kteří podnik vlastnili a vedli do 30. let minulého století.
Pak továrna na sportovní a závodní vozy změnila majitele. V tu dobu už ale Maserati patřilo k nejuznávanějším značkám vozů s množstvím prvenství na závodních tratích.
Tomuto úspěchu ale předcházela poměrně trnitá cesta. Nejprve se pod značkou Maserati pouze prodávaly zapalovací svíčky. Kromě toho se v areálu rovněž opravovaly automobily jiných značek.
První závodní automobil Maserati vznikl v roce 1926. Měl označení Maserati Tipo 26 a disponoval motorem přeplňovaným osmiválcovým jedenapůllitrovým kompresorem o výkonu 120 koní.
Byl to první vůz, který vozil na chladiči stylizovaný Neptunův trojzubec. Ten označuje vozy Maserati dodnes. Nový automobil byl úspěšný už při svém prvním startu - Alfieri Maserati s ním v závodě Targa Florio 1926 vyhrál kategorii vozů s motorem 1,5 litru.
Během příštích několika let se tyto vozy zařadily mezi nejúspěšnější závodní automobily na tratích automobilových Velkých cen a své postavení si udržely až do druhé poloviny 50. let. V roce 1957 vyhrál Juan Manuel Fangio s monopostem Maserati 250F titul mistra světa formule 1.
Po tomto úspěchu však automobilka svoji účast na závodech překvapivě ukončila a nadále se soustředila na výrobu cestovních automobilů.
V roce 1947 automobilka přesídlila do Modeny, kde zahájila vedle stavby závodních vozů také malosériovou výrobu cestovních automobilů kategorie Grand Tourismo. V roce 1957 bylo na trh uvedeno čtyřmístné kupé Maserati 3500 GT, které našlo zákazníky zejména na severoamerickém trhu a do roku 1964 bylo vyrobeno ve více než dvou tisících kusech.
V roce 1968 koupil továrnu Citroën, který se jí ale zbavil po spojení s Peugeotem v roce 1975. V 80. letech Maserati spolupracovalo s Chryslerem, od roku 1993 je součástí Fiatu.