Novým vozem nejlepšího tuzemského běžce na lyžích Lukáše Bauera je bílé BMW X3. "Víme, že v tuto chvíli na Božím Daru sněží, proto jsme auto prozíravě vybavili již zimními pneumatikami," sdělila při předání sponzorského daru napůl vážně, napůl v žertu, mluvčí tuzemského zastoupení automobilky BMW Veronika Jakubcová.
Právě v Božím Daru, obci v Krušných horách, olympijský medailista Lukáš Bauer bydlí a trénuje, i když letos velkou část léta strávil i v pět kilometrů vzdálením Oberwisenthalu, kde trénoval s německými lyžaři.
Ještě tento víkend ovšem Bauera čeká cesta na Horskou Kvildu a dále pak do Rakouska, na ledovec, kde se uskuteční další soustředění české lyžařské reprezentace.
"Trošku se tam bojím jezdit, na několika posledních jsem se při florbale a podobných aktivitách vždy mírně zranil a musel pak vysadit v tréninku," svěřil se Bauer.
Vloni jezdil s BMW 5GT
Ten v posledních letech jezdí prakticky jen ve vozech značky BMW. "Moc rád jsem měl pětkového kombíka, a minulou sezonu jsem jezdil v BMW 5 GT," vzpomíná lyžař. Všechny měly pohon Xdrive, což během cestování po zimních lyžařských terénech samozřejmě využije.
"Zatím jsem všude vyjel a nikde neuvízl, ani řetězy jsem nemusel nasazovat. Ani letos jejich nasazování nehodlám trénovat. Mám totiž už z minulých let vyzkoušeno, že i na horskou silnici na ledovec v Ramsau, vyjedu pouze se zimními pneumatikami a pochopitelně s pohonem Xdrive. I když je tam normálně přikázáno jezdit se řetězy, čtyřkolky tam pouštějí, i když je docela hodně sněhu, i bez nich.
Lukáše Bauera zatím žádné auto nevypeklo ani ve velkých mrazech. Snad jen v začátcích, to jsem ještě jezdil škodovkou formanem, jsem v nějakých velkých mrazech někde na severu nemohl nastartovat. To ale bylo dáno stavem toho auta, který nebyl nejlepší," říká.
Na převážení závodních lyží má servismana
Žádné zvláštní požadavky na vybavení svého nového vozu neměl. Pouze na střeše má nosič na lyže. "Na soustředění si je vozím sám, ale to stačí jen čtyři páry - dva na klasiku a dva na bruslení, na závody je pak vozí servisman v dodávce. Ty bych asi do X3 nenaložil, jedná se totiž o pětačtyřicet párů," sdělil s úsměvem. Také nemá rád, když se mu zavazadla v kufru pohybují, proto je uvnitř protiskluzová podložka.
Ročně najezdí Lukáš Bauer zhruba 35 000 kilometrů, většinu ale v létě. "V zimě řídím sám cestou na soustředění, ale na závody jezdím obvykle s reprezentací a to nás vozí řidič," vysvětluje.