Než se v roce 1989 na autosalonu v americkém Detroitu představil první vůz značky Lexus s označením LS 400, přecházelo tomu šest let tvrdé vývojové práce.
Úkoů sestrojit luxusní limuzínu totiž začal konstruktérům Toyoty Eiji Toyoda již v roce 1983. Od té doby bylo vytvořeno 450 prototypů a inženýři si nechali zaregistrovat po celém světě kolem 300 patentů.
Náklady na vývoj vozu byly tehdy odhadnuty na miliardu dolarů.
Výsledkem pak bylo auto vybavené prvním osmiválcem v dějinách Toyoty, precizně sestrojené a vyznačující se výbornou kultivovaností při jízdě.
V rekordním čase pak Lexus vyvinul ucelenou modelovou řadu vozů. Na americkém trhu je Lexus nejsilnější prémiovou značkou. Následně se vozy Lexus začaly postupně nabízet i na ostatních světových trzích a dnes značka působí ve více než 70 zemích světa.
Dosud se po celém světě prodalo přes 6,5 milionů vozů Lexus, z toho zhruba půl milionu v Evropě. Vloni bylo z 22 000 prodaných vozpů 94 procent vybaveno hybridním pohonem.
Tříletá záruka již od roku 1990
Již v roce 1990 nabízel Lexus tehdy novátorskou záruku na nové vozy 100 000 ujetých kilometrů nebo 36 měsíců na kompletní vozidlo. K tomu časem přidal garanci mobility Lexus Euro Assistance 24 s rozsáhlou paletou bezplatných asistenčních služeb, které za řidiče Lexusu řeší veškeré nepříjemnosti, které jej mohou na jeho cestách potkat.
I díky tomuto přístupu zakotvil Lexus brzy na prvním místě v žebříčku zákaznické ankety J.D.Power a pravidelně získává nejvyšší hodnocení jak v oblasti spolehlivosti, tak také spokojenosti svých zákazníků.
Japonská značka se stala průkopníkem v několika automobilových segmentech. Například model RX představený v roce 1998 se stal celosvětově prvním prémiovým SUV a kupé kabrio SC 430 určilo na přelomu tisíciletí měřítka jako první luxusní kupé 2+2 s elektricky ovládanou střechou.
V posledních letech se Lexus stále více zaměřuje i na sportovní modely. Od roku 2007 byly postupně představovány sportovní varianty Lexus F, jako zvláště dynamické modely, nejprve formou modelu IS F s vysoce výkonným V8, poté jako supersportovní vůz LFA s desetiválcem o výkonu 560 koní.
Poslední novinkou je sportovní kupé Lexus RC F, které v těchto dnech slaví na mezinárodním autosalonu v Detroitu svou světovou premiéru.