Land Rover na frankfurtském autosalonu představí SUV s nízkou spotřebou a emisemi CO2. Oba vozy si přitom zachovaly terénní schopnosti vozů Land Rover. Terénní hybridy bude možné objednávat od 10. září.
Nové hybridní vozy Land Rover mají lehkou hliníkovou konstrukci, stejně jako jejich klasičtí předchůdci. Range Rover s hybridním pohonem kombinuje třílitrový turbodiesel SDV6 s osmistupňovou automatickou převodovkou, do které je integrován elektromotor o výkonu 35 kW. Hybridní systém zahrnující lithium-iontový akumulátor, invertor a elektromotor váží méně než 120 kg.
Elektromotor s maximálním točivým momentem až 170 N.m zajišťuje lepší akceleraci a zároveň funguje jako generátor pro dobíjení vlastní baterie, ke kterému získává energii z rekuperačního brzdění. Kapalinou chlazená baterie je uložena pod podlahou vozidla v ochranném bor-ocelovém rámu. Díky tomu nedochází k ovlivnění prostoru pro pět pasažérů, ani objemu zavazadlového prostoru. Pokud řidič zvolí režim EV, hybridní Range Rover může ujet až 1,6 km s maximální rychlostí 48 km/h, než se znovu spustí vznětový motor.
Celkový výkon hybridního systému je až 340 k při 4 000 otáčkách za minutu, což zajistí podobnou dynamiku jako motor SDV8. Oba modely zrychlí z nuly na 100 km/h za méně než 7 s a nabízejí maximální rychlost 218 km/h. Zároveň došlo ke snížení emisí CO2 na 169 g/km. To odpovídá kombinované spotřebě 6,4 l na 100 km.