Která auta si v Česku získala u soukromých osob větší oblibu než u firem? Žebříčku vévodí Suzuki

Eva Srpová Eva Srpová
19. 1. 2018 7:11
Tři čtvrtiny nových aut prodaných v Česku kupují firemní zákazníci, jen čtvrtina lidí si kupuje auto takzvaně na sebe, tedy do soukromého vlastnictví. Také proto přehledy nejprodávanějších aut vyhrávají vozy, které putují do firemních flotil. Například Škoda, automobilka, která tradičně vyhrává statistiky coby nejprodávanější značka v Česku, vloni prodala "jen" 15 procent aut soukromým zákazníkům. Přehled aut soukromníků tedy vyhrávají spíše outsideři.

Samozřejmě existuje skupina zákazníků, kteří koupí auto na firmu, aby si mohli odečíst daňový základ, a přitom ho používají k soukromým účelům. I tak ale tento netradiční žebříček aut vypovídá o tom, že Češi si do soukromého vlastnictví pořizují trochu jiná auta než firmy do flotil. Vedou hlavně Japonci.

Co do počtu prodaných aut na kusy soukromníkům samozřejmě vyhrává Škoda. Tento žebříček porovnává procentuální podíl prodaných aut jednotlivých značek podle toho, kolik jich koupily firmy a kolik soukromé osoby.

Statistika vychází z čísel zveřejněných Svazem dovozců automobilů. Podrobnější údaje a kompletní přehled je zveřejněn tady.

Foto: Kia

10. Kia

V žebříčku deseti značek, které si volí soukromí zákazníci, je například Kia. Z 9231 aut prodaných v loňském roce v Česku si 3752 vozů (40,65 procenta) koupili soukromníci. 

Tradičně velký zájem mají především o model Cee'd, následuje Rio a Sportage.

"Cee´dů jsme vloni prodali 1362. U tohoto modelu soukromí zákazníci preferují shodně dvě výbavy TOP a First Edition. U výbavy First Edition se jedná o karoserii hatchback s motorizací 1,4CVVT v nejdostupnější cenové kategorii za 299 980 korun. Výbava TOP je žádána s karoserií kombi a motorem 1,6GDI," říká Kateřina Jouglíčková, PR manažerka značky Kia.

 

Právě se děje

Další zprávy