Koncern Volkswagen představuje letos již třetí vůz v kategorii nižší střední třídy s karosérií kombi. Po Volkswagenu Golf Variant a Škodě Octavii Combi se na trh dostane další automobil, který je předurčen k využiti ve firemních autoparcích a nepochybně o něj bude zájem i u zákazníků, kteří kupují auto pro rodinu.
Seatu Leon ST nelze upřít dynamický design, který ovšem nijak neubírá vozu na praktičnosti. Záď ukrývá zavazadlový prostor o objemu 587 litrů.
Motory, mezi kterými budou moci zákazníci na českém trhu volit, jsou stejné jako u pětidveřové verze. Jedná se tedy o motory TDI a TSI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru, které poskytují nejvyšší výkon od 63 kW (86 k) do 132 kW (180 k). Nejvýkonnější zážehová verze je poháněna jednotkou 1.8 TSI (132 kW/180 k), paletě turbodieselů vévodí čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k).
Z konkurentů je nejlehčí
K jízdním vlastnostem, stejně jako k hospodárnosti provozu, by měla přispět i relativně nizká hmotnost vozu. V základní verzi má hmotnost jen 1233 kilogramů, což je 45 kilogramů více než o 27 centimetrů kratší hatchback. Seat se v tiskové zprávě chlubí, že žádný z konkurentů není lehčí.
Pro sportovní verzi FR nabízí SEAT nejnovější generaci adaptivního podvozku DCC se třemi různými jízdními režimy, které lze aktivovat prostřednictvím voliče jízdních režimů. V režimu „Sport" je Leon ST ještě agilnější, zatímco v režimu „Comfort" systému DCC je kombi o poznání komfortnější. Na výběr jsou rovněž režimy „ECO" a „Individual".
Na přání dodávaný dynamický paket zahrnuje DCC a progresivní řízení, které snižuje ovládací síly na volantu při parkování a zároveň lze zvolit přímější charakteristiku řízení na venkovských zatáčkovitých silnicích.
Novinkou mezi asistenčními systémy nabízenými pro SEAT Leon je adaptivní tempomat ACC. Systém založený na radarovém senzoru udržuje nastavenou rychlost jízdy a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla automatickou akcelerací a brzděním. Rychlost je nastavitelná v rozsahu od 30 do 160 km/h.
Bezpečnostní systémy jsou shodné, jaké lze mít v obou kratších leonech. Společně s multikolizní brzdou, která je součástí sériové výbavy, mezi ně patří systém sledování únavy řidiče, asistent dálkových světlometů a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.
Jak přední, tak i zadní světlomety mohou být složené pouze z LED zdrojů.