Jestliže současná oficiální naměřená data automobilek jsou díky laboratorním podmínkám měření mimo realitu normálního provozu, nové údaje by již měly odpovídat tomu, jak se automobily na evropských silnicích chovají.
Například Peugeot 308 1.6 BlueHDI/88 kW dosahuje podle oficiálních údajů kombinované spotřeby 3,7 litru, konfigurátor však udává 4,8 l/100 km, což je o necelých 30 procent více. Ještě větší rozdíl je třeba u hatchbacku DS5 2.0 HDI EAT6. Oficiální spotřeba je 4,3 l/100 km, podle metodiky RDE však bylo naměřeno 6,7 l/100 km neboli o 55 procent více.
Spotřeba byla zjišťována pomocí přenosného měřicího zařízení instalovaného na vozidle. Měřený vůz jezdil po veřejných komunikacích (23 km ve městě, 40 km na běžné silnici a 30 km na dálnici) a za reálných podmínek jízdy, což zahrnovalo zapnutou klimatizaci, naložená zavazadla a spolucestující.
Gilles Le Borgne, ředitel pro kvalitu a engineering skupiny PSA k tomu dodává: "Naši zákazníci mají nyní k dispozici komplexní a transparentní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2, v létě 2017 k tomu ještě přidáme údaje o emisích oxidů dusíku."
Výše zmíněný konfigurátor je pro začátek jen na webových stránkách značek v šesti evropských zemích: ve Francii, Německu, Velké Británii, Itálii, Španělsku a Švýcarsku. Postupně bude rozšířen i do ostatních zemí EU včetně Česka.
Pokud se chcete podívat na hodnotu spotřeby konkrétního modelu koncernu PSA, odkazy na konfigurátory reálné spotřeby najdete například na německých stránkách jednotlivých značek.
Na konfigurátor Citroënu se můžete podívat na této adrese. Dosud udávané oficiální spotřeby pro modely značky Citroën najdete zde. Stačí následně kliknout na konkrétní model a poté ještě na vybranou motorizaci.
Laboratorní spotřeby pro modely značky DS najdete zde.
Běžně udávané spotřeby pro modely značky Peugeot najdete zde.