Maserati hodlá pořádně rozšířit svoji modelovou paletu. Kromě kupé a kabrioletu chystá do výroby i sportovně užitkový vůz, menší model Ghibli, novou generaci sedanu Quattroporte a možná ještě něco dalšího.
Tato aktivita má vést k jedinému cíli: Zvýšit do roku 2015 celosvětové prodeje na padesát tisíc kusů.
Jako první se z chystaných novinek představí na autosalonu v Detroitu počátkem příštího roku právě nová generace Quattroporte. Fotografie již automobilka uvolnila.
"Nové Maserati Quattroporte je velmi výkonná luxusní sportovní limuzína, která vyjadřuje typické prvky klasických Maserati v moderním pojetí. Její styl se zrodil z designérských principů Maserati: harmonie tvarů, dynamika linií, italská elegance. Ve srovnání s předchozím modelem je nové Quattroporte prostornější a pyšní se designem, který je elegantní a zároveň dravý, podtrhuje tak sportovní duch vozu," komentoval tvary vozu Lorenzo Ramaciotti, vedoucí designového centra Maserati.
Úspěšné designové prvky zůstanou
I nové quattroporte si zachová bezrámová okna v bočních dveřích, tři boční výdechy, trojúhelníkový C sloupek a charakteristickou přední masku. Délka se má ze současných 510 zvětšit o zhruba 10 centimetrů. Díky nárůstu rozměrů znikne prostor pro nabídku menšího vozu.
Konstruktéři dostali za úkol implementovat do vozu řadu nových technologií a také zajistit co nejmenší možnou hmotnost.
Automobil bude poháněn novými motory, které pro Maserati zhotoví motorárna Ferrari v Maranellu.
Dosluhující generace Quattroporlte je na trhu již devět let. Karosérii vozu tehdy stvořilo studio Pininfarina. Pětimístný vůz s pohonem zadních kol měl pod kapotou osmiválcový motor o zdvihovém objemu válců 4,2 litru. Základní výkon byl nastaven na 400 koní, u sportovních variant bylo možno využít až 440 koní. Maximální rychlost v takovém případě činila 285 kilometrů v hodině, na stokilometrovou rychlost automobil zrychlil z klidu za 5,1 sekundy.
Nový motor bude mít určitě ještě lepší parametry a s velkou pravděpodobností také nižší průměrnou spotřebu, než je nyní (u varianty s 400 koňskými silami) 14,7 litrů na sto kilometrů.