Je to historicky jeden z nejdůležitějších modelů automobilky Kia. SUV Sportage slaví třicet let, během nichž ušlo velký kus cesty. Z terénního auta s technikou Mazdy se stalo SUV s vlastními motory vyráběné na Slovensku, které patří v rámci nabídky korejské značky k těm nejprodávanějším. Připomeňte si, jak tři dekády s modelem Sportage vypadaly.
Průměrná mzda byla v roce 1995 podle Českého statistického úřadu 8307 korun, Kia Sportage tak vyšla v té době na 78 průměrných platů. Dnes je průměrná mzda 43 341 korun, první generace by tedy dnes stála 3,38 milionu.
Neporovnatelná je také výbava obou modelů. První Sportage dosáhla stěží na ABS, rádio nebo klimatizaci. O vyšší úrovni pasivní bezpečnosti si mohlo terénní auto nechat zdát. Oproti dnešnímu modelu mělo vlastně jedinou výhodu – lepší průchodnost terénem díky rámové konstrukci nebo přiřaditelnému pohonu všech kol. Dnes má auto samonosnou karoserii a ve výbavě najdete nejen plejádu asistentů, které činí jízdu výrazně bezpečnější, ale i spoustu komfortních prvků. Přitom absolutní cena není tak rozdílná, a když se započítá inflace, dostane se první Sportage někam na úroveň velkých prémiových SUV dnešní doby.