Opel Ampera, další svým způsoben převratný automobil, je mezi 35 uchazeči o zisk titulu Evropské auto roku 2012 (Car of the Year). Přesto asi není příliš pravděpodobné, že by po Nissanu Leaf vyhrál další elektromobil.
Jisté je, že titul ani letos nezíská tuzemská Škoda. I když na tuzemském trhu hodlá svůj malý model prodávat ještě před koncem letošního roku, nesplní zásadní podmínku, kterou je zahájení prodejů v daném roce minimálně v pěti evropských zemích.
Navíc, v soutěži je Volkswagen Up, což je vlastně mateřský model pro odvozeninu Škody a také Seatu, takže šance na úspěch by zřejmě nebyla příliš velká.
Vlastník Škody, německý Volkswagen do boje nasazuje hned tři své letošní novinky. Kromě Jetty, která asi nebude mít moc šancí, je tu povedená třetí generace VW Beetle a zmiňovaný Up. Také Mercedes-Benz v roce, kdy oslavuje své 125. výročí nominoval tři vozy - třídu M, třídu B a malý sporťák SLK.
Malá auta vyhrávají často
Šanci na úspěch maji pochopitelně všichni nominovaní, bez rozdílu na velikost, či sílu motoru, případně typ pohonu. Vždyť například v roce 2004 vyhrál minivůz Fiat Panda, jehož nástupce je letos také nominován. Také další generace Toyoty Yaris již jednou vítězství slavila. Jejich konkurenty (a všech dalších ostatních nominovaných) jsou pak Lancia Ypsilon, Chevrolet Aveo, Kia Picanto a Rio a další
Porota složená z odborných motoristických novinářů v minulosti dost často nechala vyhrát auta z nižší střední třídy. Tam jsou letos také minimálně dvě silná jména - Ford Focus a Honda Civic, dále také BMW 1 či Citroën DS4 zmiňovaný Mercedes-Benz třídy B.
Vítězství už v minulosti slavil i velkoprostorový vůz (před několika lety Ford S-max), proto bez nadějí není například i nový Opel Zafira Tourer nebo konkurent z další firmy koncernu GM - Chevrolet Orlando.
Sporťáky jsou v nemilosti
Naopak statisticky horší šanci na absolutní vítězství mají ryze sportovní automobily, přestože je mezi nimi letos i klasika - Porsche 911.
Také SUV, mezi nimiž letos soutěží například Mercedes-Benz třídy M, designový skvost Range Rover Evoque, dokonale zpracované Audi Q3 či technicky propracovaná Mazda CX-5 zatím příliš v milosti porotců nebyly.
Poslední velkou skupinou aut, která jsou letos v soutěži, jsou manažerské automobily. K těm lze určitě řadit Audi A6, Peugeot 508, Lexus GS i Hyundai i40.