Škoda má kabriolet. Vyzkoušeli jsme jediný exemplář

Radek Pecák Radek Pecák
5. 7. 2014 13:43
Raritní vůz vytvořili žáci odborného učiliště, je pouze dvoumístný a nemá žádnou střechu.
Škoda Citijet vychází z modelu Citigo s třídveřovou karosérií.
Škoda Citijet vychází z modelu Citigo s třídveřovou karosérií. | Foto: Radek Pecák

Mladá Boleslav - Společnost Škoda Auto v současnosti žádný kabriolet nevyrábí. Přesto jeden představila na srazu tuningových vozů koncernu Volkswagen u rakouského jezera Wörthersee.

Model Citijet vytvořila skupina šestnácti žáků škodováckého odborného učiliště.

Za základ jim posloužil model Citigo s třídveřovou karosérií v akční výbavě Sport. Proto je v interiéru kůží potažený trojramenný volant, madlo ruční brzdy a hlavice řadicí páky s obšitím červeným stehováním. V designu Sport jsou také textilní potahy sedadel a vkládané koberečky.

Studenti si dali práci také s designem palubní desky.
Studenti si dali práci také s designem palubní desky. | Foto: Aktuálně.cz

Přístrojová deska je lakovaná červenobíle. Navíc je do vozu namontován speciální soundsystém o výkonu 300 wattů. LED osvětlení interiéru reaguje na hudbu. Studenti vyrobili také speciální zadní spojler.

Zvuk jako závodní vůz

Redaktor online deníku Aktuálně.cz si mohl jediný exemplář škodováckého kabrioletu důkladně prozkoumat a také se s ním projet, ovšem pouze na obslužných komunikacích v uzavřeném prostoru rekreačního areálu na Benešovsku.

Na rozdíl od vozu s pevnou střechou je studentský kabriolet pouze dvoumístný.
Na rozdíl od vozu s pevnou střechou je studentský kabriolet pouze dvoumístný. | Foto: Radek Pecák

"Jezděte maximálně dvacet kilometrů v hodině," zněly v podstatě jediné instrukce před předáním vozu.

Po otočení klíčkem se ozve nezvykle hlasitý a bublavý zvuk. Připomíná do jisté míry akustický projev sportovních speciálů. Tlumiče výfuku byly totiž také náležitým způsobem upraveny. Navíc výfuk dostal dvě mohutné koncovky.

Automobil pohání stejný litrový tříválec jako běžné Citigo. Jedná se o jeho silnější variantu s výkonem 75 koní. Jeho kryt dostal lakování ladící s celým modrobílým automobilem a úpravami prošlo i sání vzduchu.

V barvách vozu je lakován i kryt motoru.
V barvách vozu je lakován i kryt motoru. | Foto: Aktuálně.cz

O zkoušení jízdních vlastností samozřejmě při našem seznamování s vozem jít nemohlo. Řadili jsme stále pouze první a druhý převodový stupeň. 

Projede se jen málokdy

Automobil byl kvůli absenci střechy zpevněn křížem z ocelových trubek za předními sedačkami. Ochranu hlav cestujících by obstaral mohutný profil obepínající horní část jednodílných opěradel. Přesto se při přejezdu nerovností ozývalo povrzávání plastových dílů v interiéru. To je ale samozřejmě logické. Studenti učiliště během půlroční práce na voze neměli možnost tuto specifickou záležitost odladit.

Hlavy cestujících chrání před následky případného převrácení mohutný ocelový rám.
Hlavy cestujících chrání před následky případného převrácení mohutný ocelový rám. | Foto: Aktuálně.cz

Navíc - automobil není za normálních okolností určen pro předvádění v jízdě. Jeho "životní rolí" je postávání na výstavních pódiích v záři reflektorů.

Před našem usednutí vozu ukazoval tachometr pouhých šedesát kilometrů a při vracení klíčků od vozu se tento údaj navýšil pouze o dalších deset.

Na rozdíl od sériově prodávaných kabrioletů nelze v konceptu Citijet stahovat boční okénka, což poněkud snižuje pocit splynutí s okolním prostředím.

Zádi dominuje velký spojler.
Zádi dominuje velký spojler. | Foto: Aktuálně.cz

"Studenti dostali při výběru vozu pro vytvoření studie volnou ruku. Před začátkem vlastních prací ovšem své záměry konzultovali s odborníky z technického vývoje i se šéfdesignérem Škoda Auto Jozefem Kabaněm," říká mluvčí automobilky Jana Bahníková.

 

Právě se děje

Další zprávy