BMW řady pět se nabízí zákazníkům již přes čtyřicet let a za tu dobu se prodal 6,6 milionu exemplářů tohoto vozu. V současnosti je v prodeji již od roku 2009 jeho šestá generace a je tedy logické, že BMW přišlo s modernizací.
V tomto případě se ale mnichovská značka držela hesla: Co je úspěšné, to je lepší neměnit. Změn na vzhledu a ani v interiéru či na podvozku a pod kapotou není mnoho. Redaktor Aktuálně.cz měl možnost se s faceliftovaným sedanem, touringem a GT varianty řady 5 seznámit při evropské novinářské prezentaci v Mnichově a okolí.
Na první pohled lze faceliftované BMW od toho dosavadního poznat díky umístění směrovek do vnějších zpětných zrcátek, nový je také nárazník, který teď má design ve stylu současné řady 3 a také je nová grafika předních světlometů. Ta navíc už mohou obsahovat světelné zdroje pouze z LED diod.
Zajímavou informací je, že konstruktéři přestavěli zavazadlový prostor ve verzi 5 GT tak, že uvnitř přibylo celých 60 litrů prostoru a zavazadelník v tomto voze má nově objem 500 litrů.
Všechny motory, které si lze do současné řady 5 koupit, již splní emisní předpisy normy Euro 6. BMW navíc rozšířilo nabídku agregátů pro karosářskou verzi sedan a kombi o 518 d. Jde o dvoulitrový čtyřválec s výkonem 143 koní. Údaj o jeho spotřebě uvádí hodnotu 4,5 litru.
Výkonné verze ještě posílily
Naopak vyšší je výkon v modelu 550 i. Jeho osmiválec dostal navíc 42 koní a jeho výkon je teď 450 koní. Papírová spotřeba ale samozřejmě poklesla.
Za čtyři roky, co je nynější řada pět na trhu, samozřejmě pokročil vývoj elektroniky. Proto se nyní zvětšuje výčet jednotlivých elektronických asistentů a vymožeností v tomto voze.
Například lze pouhým kopnutím pod nárazník (pokud má daná osoba klíček od vozu v kapse) otevřít víko zavazadlového prostoru, zanedlouho se do příplatkové výbavy dostane i asistent pro jízdu v zácpách. Ten zvládne díky kamerám, radaru a čidel zcela převzít řízení při pomalé jízdě v kolonách. Systém nočního vidění nyní zvýrazní i osoby či zvířata nacházející se před vozem.
Ovládání systému iDrive usnadní nový ovladač nazvaný Touch Controller, což je vlastně touch pad, díky němuž je možné, podobně jako třeba na notebooku, hýbat kurzorem nebo psát písmena při zadávání cílů v navigaci.
Charakter vozu, ani jeho jízdní vlastnosti se, jak jsme si ověřili při jízdních testech, nezměnily. Přestože i podvozek byl takzvaně optimalizován, stále se jedná o vůz, který je prvotně určen pro rychlé cestování po autostrádách. Platí to o obou frekventovaných verzích, které byly při novinářských testech k dispozici, tedy o sedanu 530 i či GT ve verzi 535i.