Jeli jsme s šestisetkoňovým Nissanem Juke. V útrobách má techniku z modelu GT-R

Radek Pecák Radek Pecák
6. 10. 2015 8:20
Nissan zatím nepotvrdil, zda takový automobil nabídne zákazníkům. Zákulisní informace však hovoří o tom, že se tak stane. S největší pravděpodobností ovšem vznikne pouze limitovaná série.
Prototyp jsme zkoušeli na letišti.
Prototyp jsme zkoušeli na letišti. | Foto: Radek Pecák

Nissan svým crossoverům velmi věří. Není divu, model Qashqai postavil evropské prodeje značky na nohy, své zákazníky si získal i model Juke, jehož tvary jsou hodně netradiční.

U tohoto vozu se dokonce nabízí i "ostrá" verze Nismo RS, s výkonem přes 220 koní. Jenže konstruktérům Nissanu i toto, zdá se, připadá málo.

Maximální rychlosti se na relativně krátké letištní dráze dosáhnout nepodařilo.
Maximální rychlosti se na relativně krátké letištní dráze dosáhnout nepodařilo. | Foto: Aktuálně.cz

Redaktor online deníku Aktuálně.cz měl na horském letišti ve francouzském Megeve pod nejvyšší evropskou horou Mont Blanc možnost projet se s vozem, který uchovává pod přední kapotou téměř třikrát tak početné stádo koní.

Prototyp vznikl na počest pátého výročí zahájení prodejů modelu Juke a je evolucí prvního konceptu, který se představil již v lednu roku 2012 v Dubaji.

Je malý zázrak, že se šestiválec podařilo dostat pod kapotu malého vozu.
Je malý zázrak, že se šestiválec podařilo dostat pod kapotu malého vozu. | Foto: Radek Pecák

Od samého počátku se počítalo s nasazením techniky ze supersportu Nissan GT-R. Hlavní díl práce odvedli specialisté z britské společnosti RML zaměřené na motoristický sport, kteří samozřejmě spolupracovali s lidmi z evropského technického centra Nissan.

Je to velmi obtížný úkol, protože Juke je v porovnání s modelem GT-R o více než půl metru kratší, a také o třináct centimetrů užší.

Přesto již první vyrobená verze zvládala maximální rychlost větší než 270 kilometrů v hodině a dech bralo především zrychlení. Z klidu na stokilometrovou rychlost se Juke-R dokázal rozjet za tři sekundy.

Záď vozu vypadá hodně dramaticky.
Záď vozu vypadá hodně dramaticky. | Foto: Radek Pecák

Juke-R 2.0, do kterého jsme měli možnost usednout na místo řidiče, podstoupil další úpravy. Má například propracovanější přední nárazník s dvakrát tak velkými otvory pro nasávání vzduchu než dříve, nové karbonové obložení odvětrávacích otvorů vpředu i vzadu,  nový zadní nárazník s difuzorem, karbonová křidélka nad zadními dveřmi a speciální obložení výfuku. Motor byl navíc nadopován až pro výkon 600 koní, což je hodnota, kterou se honosí Nissan GT-R v nejvýkonnější verzi Nismo.

I když technici s prototypem jezdili i po běžných silnicích, novináři se za volant mohli posadit pouze na letištní dráze. Zážitek při jízdě po přibližně kilometr dlouhé rovince, kterou jsme projeli tam a zpět, trval jen pár desítek sekund, nicméně i tak stál za to.

Středový panel v interiéru je rovněž převzatý z GT-R.
Středový panel v interiéru je rovněž převzatý z GT-R. | Foto: Radek Pecák

Zrychlení po zašlápnutí plynového pedálu je brutální, vůz se i jaksi samozřejmě dokázal prosmýknout šikanami, které byly na ranveji vytyčeny z kuželů. Brzdy jsou ostré a řízení strmé jako u správného závodního auta. Pravda, vinou trubkového ochranného rámu, který byl do vozu zabudován, není šikmo vpřed nejlepší výhled, ale to se rozhodně dá odpustit.

Uchu rovněž lahodí burácivý zvuk, který vydává dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 3,8 litru. 

 

Právě se děje

Další zprávy