Současné přetechnizované automobily ne každému vyhovují. Že by to šlo i jinak, ukázala značka
Také objem motoru byl stejný jako u vozů Citroën 2CV, tedy 602 cm³. Jméno dostal podle dromedára v severní Africe a na Sahaře, který velmi rychle běhá, je vytrvalý a používá se i jako dopravní prostředek.
Vůz, jehož se vyrobilo přesně 144 953 kusů, slaví letos i druhé výročí. Tím je 25. výročí od ukončení jeho produkce.
Podobně, jako je řada současných konceptů prezentovaných automobilkami na autosalonech, byl Méhari koncipován jako zcela univerzální vůz. Mohli ho zemědělci využívat k převážení sena či slámy, mohl se využívat jako plážové vozítko i dodávka pro řemeslníky.
Pokud se zašpinil, zvenčí i zevnitř, bylo ho snadno možno umýt proudem vody z hadice.
Lehká karosérie z plastu
Karosérie byla totiž vyrobena z plastu ABS (Akrylonitrilbutadienstyren). Tento nový lehký materiál mohl mít jakýkoliv tvar a bylo možné ho jakkoliv probarvovat. Druhou zvláštností vozu Méhari bylo to, že jeho střechu bylo možné až po linii oken zcela sklopit, včetně čelního skla, které se překlápělo na kapotu.
Vůz měl velkou světlou výšku, tudíž mohl se pohybovat i v terénu. Od roku 1979 se vyráběl i ve variantě 4x4, který zajistil, že automobil mohl překonat i 60% stoupání.
Citroën Méhari, jehož autorem byl Roland de La Poype, zažil velkou kariéru i v kinematografii (zejména ve filmu „Četník ze Saint Tropez“), ale úspěšný byl i na závodních tratích. Například i na rallye Paříž-Dakar.
V roce 1983 vznikly i dvě speciální série: Méhari Plage a Méhari Azur. Vozy byly v modrobílé barevné kombinaci (dveře, maska chladiče, plachta střechy, lišty kolem světlometů) a sedačky měly modrobíle pruhované potahy.
Značka oslavu 45. výročí zahájení jeho výroby připravuje na čtvrtek 16. května od 9:00 do 12:00 v pařížském autosalonu C_42.