Jaké vozy mají Němci nejraději? Letos poprvé Lexus

Radek Pecák Radek Pecák
1. 11. 2011 5:56
Škoda si letos polepšila. Členové ADAC ji vnímají jako dvanáctou nejoblíbenější
Foto: Lexus

Zatímco prodejně se japonským automobilkám letos až na výjimky nedaří, vlastníci vozů, které z této země pocházejí, na ně většinou nedají dopustit.

A tak se letos stalo, že nejnovější průzkum autoklubu ADAC přisoudil poprvé první místo v oblibě mezi továrními značkami v Německu značce Lexus.

Zákazníci značky jsou velmi spokojení s konkrétními auty, které vlastní, také spokojenost se značkou je velmi dobrá. Přesto právě díky absolutně nejvyšší hrdosti na značku Lexus málem stejně na prvním místě jako vloni skončilo Subaru. Nakonec zůstalo těsně druhé.

Malý hybridní model CT 200 h
Malý hybridní model CT 200 h | Foto: Lexus

Škoda je nejlepší z koncernu VW 

Výrazně si letos polepšil Jaguar a (nyní 3. místo) a Porsche (5.) Tyto značky dokonce obsadily druhé a třetí místo v hodnocení spokojenosti vlastníků se svými auty.

Stejně jako vloni je čtvrtá Honda. Mírně poklesla obliba konkrétních modelů a značky Dacia. Je teď šestá.

Poněkud překvapivě si polepšila v podstatě již neexistující značka Saab, která je osmá, hned za druhou švédskou značkou, kterou je Volvo.

Škoda si letos polepšila na dvanáctou pozici. Lidé jsou spokojeni s jejími auty, méně již s prestiží loga s okřídleným šípem. Těsně před ní skončila Toyota. 

Zajímavé je, že Škoda si vedla nejlépe ze všech značek koncernu Volkswagen. Například samotná značka VW skončila až 27.

Letošní novinka Lexus GS
Letošní novinka Lexus GS | Foto: Lexus

Poslední je Chevrolet

Německé luxusní automobilky Audi, BMW a Mercedes si v průzkumu moc dobře nestojí. Nejlepší je BMW na 10. pozici, následuje 15. Audi a 19. Mercedes-Benz.

Celkem bylo hodnoceno 35 značek. Na třech posledních příčkách skončily značky Smart, Chrysler a Chevrolet.

Průzkum spokojenosti zákazníků německého autoklubu ADAC se provádí každým rokem již bezmála deset let. Zákazníci jsou dotazováni na míru spokojenosti s vozem i službami poskytovanými výrobcem. Průzkum je v Německu považován za klíčový ukazatel spokojenosti zákazníků s jejich vozy. Letos se ho zúčastnilo 47 000 lidí.

 

Právě se děje

Další zprávy