Jak statistika vznikla? Ve Verivoxu vzali 200 modelů v osobním (ne firemním) vlastnictví, na něž byla jejich prostřednictvím v loňském roce uzavřena pojistka, a spočítali u nich procentuální podíl žen, které auto pojišťovaly. Na základě tohoto podílu pak vzniklo pořadí deseti mužských a ženských aut, které si můžete prohlédnout v galerii.
Zažité představy statistiky rozhodně nevyvrací, ba naopak: ženy pojišťují nejčastěji malá auta, muži ta větší, silnější. Zatímco u dámské části populace tak vede Opel Adam a na druhém místě je Fiat 500, muži volí Mercedes-Benz třídy CLS a BMW řady 7.
Samotný Verivox ale v tiskovém prohlášení přiznává, že láska k autům tyto výsledky neosvětlí. Podle průzkumu společnosti Puls v Německu považuje dvacet procent mužů auto za symbol společenského postavení, u žen je to ale dokonce o procento více.
Důvodem nemohou být ani rozdílné příjmy, protože cenové diference mezi modely na špičkách obou žebříčků jsou výrazně větší. Podle Verivoxu je třeba příčinu pořadí hledat úplně jinde: v řadě domácností je první, hlavní rodinný vůz registrován a pojištěn na manžela a až druhé auto (pokud vůbec) na manželku. Ostatně i proto ženy pojišťují u této webové služby jen třetinu aut.