Německý autoklub ADAC každoročně testuje několik rozměrů letních pneumatik, aby mohl dát spotřebitelům nezávislý pohled na to, která pneumatika nabízí nejlepší vlastnosti.
Rozměr 165/70 R14 používají ty nejmenší a některé malé automobily. Setkat se s nimi můžete u nejlevnějších verzí vozu Škoda Fabia, dále pak u Opelu Agila, Fiatu Punto Classic, Nissanu Micra nebo u Toyoty Yaris.
Kralují značky Continental a Michelin
Test autoklubu ADAC potvrdil přetrvávající velké rozdíly mez jednotlivými pneumatikami. Špičkový výsledek si odvážejí pneumatiky renomovaných značek Continental a Michelin, propadla pneumatika značky Infinity.
Každá pneumatika prochází celou řadou testů. Výsledky jsou shrnuty do dílčích známek v pěti kategoriích. Každá z nich ovlivňuje celkový výsledek přidělenou váhou známky. Metodika hodnotí vlastnosti pneumatiky na suchu (tvoří 20 % celkové známky), na mokré vozovce (40 %), dále hlučnost (10 %), vliv na spotřebu (10 %) a opotřebení (20 %).
Poslední z dobrých? Barum Brillantis 2
Nejlepší pneumatikou ze 14 testovaných vzorků je podle ADAC Continental EcoContact5, zejména kvůli špičkovým vlastnostem na suchu, nízkému opotřebení a nízké spotřebě. Chybu neuděláte ani když zvolíte pneumatiky Michelin Energy Saver, Pirilli Cinturato P1, nebo Apollo Amazer 3G Maxx. Posledním z dobrých nebo velmi dobrých pneumatik je český výrobek Barum Brillantis 2, který je proti nejlepší pneu v testu horší především v kategorii hlučnost, spotřeba a opotřebení.
Vyhněte se značce Infinity
ADAC nepřímo varuje před neznačkovými výrobky nebo před pneumatikami málo známých značek. Jejich ceny obvykle nejsou výrazně nižší než u průměrně kvalitních pneumatik, ale vlastnosti v jednom nebo více parametrů výrazně za průměrem zaostávají. To je i případ nejhorší pneumatiky v testu Infinity Inf-030, která sice vykazovala nízké opotřebení, ale předvedla současně velmi slabé výkony na mokru a navíc byla hlučná.