Nová Škoda Kodiaq se díky délce 4,7 m řadí mezi středně velká SUV. Podle údajů automobilky v prvních tiskových zprávách by měla její pětimístná verze všechny konkurenty překonávat gigantickým zavazadlovým prostorem o objemu 720 litrů.
V oficiálních technických datech, která jsme obdrželi na prvním představení auta v Berlíně, už se objevilo o něco méně skvostných, ale stále při porovnání s konkurencí špičkových 650 litrů. Dozvěděli jsme se, že tato hodnota platí pro sedadla posunutá zcela vzad, kdežto 720 litrů v případě, že jsou posuvná sedadla druhé řady "v optimální poloze". Udávaných 650 litrů se údajně vztahuje na prostor mezi podlahou a roletou, ale zahrnuje i místa pod podlahou.
Provedli jsme v kufru auta nezávislá měření vlastní metodikou, abychom zjistili, jak na tom nový Kodiaq se svým kufrem v porovnání s ostatními SUV střední třídy doopravdy je. Délku zavazadlového prostoru měříme u všech aut ve výšce podlahy, což je pro pětimístný Kodiaq nevýhodné. Jeho kufr má totiž tvar vany. Podlaha tak nedosahuje k sedadlům druhé řady ani k pátým dveřím. Přesto je tento prostor na poměry SUV střední třídy nadprůměrně dlouhý. U sedmimístné verze jsou sklopená sedadla třetí řady výš a tím pádem se délka kufru v úrovni podlahy prodlouží až o 12 cm na špičkovou hodnotu.
Síla pětimístné varianty spočívá v hloubce kufru, která je rekordní. Sedmimístná má kufr mnohem mělčí. Oběma jsme naměřili rovný metr v nejužším místě mezi podběhy, což je hodnota podprůměrná. Maximální šířka ale může být až o 38 cm větší, takže vznikají výrazná a ne vždy zcela využitelná zákoutí.
Když to shrneme, tak má Škoda Kodiaq zejména v pětimístné verzi (u sedmimístné výrobce udává 560 l se sklopenými sedadly třetí řady) při porovnání s ostatními SUV střední třídy kufr nadprůměrně velký. Velmi bychom se ale zdráhali označit ho jako rekordní.
Samozřejmě jsme změřili i kabinu nové Škody Kodiaq. Na prvních dvou řadách sedadel mohou sedět za sebou i dvoumetroví basketbalisté. Podélná prostornost vypovídající o místě na nohy i místo nad hlavou ve druhé řadě patří u Kodiaqu k nejlepším i u tak prostorných aut, jakými SUV střední třídy jsou.
Horší to bude v řadě třetí. Ani tam se Kodiaq nijak zvlášť neliší od jiných sedmimístných SUV podobné velikosti, což ale znamená, že tam dospělý člověk při napřímení bude dřít hlavou o strop (už od výšky cca 165 cm) a zároveň si bude mačkat kolena o místo před sebe. Druhou řadu sedadel lze podélně posouvat o 18 cm, takže si lze místo na nohy prodloužit. Těch 18 cm je ale méně než u soupeřů. Na sedadlech třetí řady se pohodlně přepraví pouze děti, čímž se Kodiaq neliší od ostatních sedmístných SUV střední velikosti.
Škodovka mezi podobně velkými vozy nevyčnívá ani z hlediska šířky interiéru. Vpředu si nebudou překážet dva ramenatí členové ochranky, do druhé řady se vejdou i tři stíhlejší dospěláci. Porovnávat interiér Škody Kodiaq s ostatními SUV střední třídy i dalšími typy aut můžete zde.
Podtrženo sečteno: Škoda Kodiaq vyniká nad ostatními SUV střední třídy zejména místem na nohy ve druhé řadě a hloubkou kufru u pětimístné varianty. Neobjevili jsme nic, co by se dalo označit za vyložený průšvih.