Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Renault Fluence (2009-2017)
Modelu Fluence se podařil husarský kousek, když se dokázal prosadit na českém trhu s novými vozy, kde sedanům pšenka zrovna nekvete. Nástupci Méganu Classic pomohla masivní reklamní kampaň a příznivá cenová politika slibující hodně muziky za málo peněz. V drtivé většině po tomto modelu sahaly fyzické osoby, z čehož pramení nízké kilometrové proběhy a většinou i dobrý technický stav (parkování v garáži a nezanedbaná údržba).
Vzácně se vyskytující dvoulitr z dílen Nissanu je nejlepší možnou volbou. Daleko častěji narazíte na benzinovou šestnáctistovku. Té chuť do života omezily emise, přesto se jí bát nemusíte. K jednoduchému vozu se hodí a zradit vás může nanejvýš vydřený přesuvník proměnného časování rozvodu. Čtyřválec se hodí pro méně náročné motoristy - pět rychlostních stupňů žene otáčky při dálniční stotřicítce k hranici čtyř tisíc otáček.