Hyundai chce letos v Česku posílit svoji pozici druhého nejúspěšnějšího prodejce nových osobních vozů, hodlá získat více firemních klientů a také odlákat část zákazníků tradičním luxusním značkám jako jsou Mercedes-Benz, Audi či BMW. Informoval o tom generální ředitel Hyundai Česká republika Vladimír Vošický.
Zvýšit prestiž korejské značky na evropském kontinentu má přinést nová generace sedanu Genesis. Automobilka vůz vyvíjela čtyři roky a v přepočtu při tom utratila 8,8 miliardy korun.
Oproti minulému roku ale z nabídky autosalonů značky Hyundai zmizí sportovní vozy Genesis Coupe a Veloster. Nebyl o ně totiž velký zájem. Prvního se prodaly jen čtyři kusy, druhého osm. Letos se v Česku nebude oficiálně prodávat ani sedan Elantra.
Nová generace sedanu Genesis je 499 centimetrů dlouhé, rozvor o centimetr přesahuje třímetrovou hranici. "Na voze je uplatněn fluidní design verze 2.0," říká produktový manažer značky Marek Trešl.
Základní motorem pod kapotou má být šestiválec 3,8 litru s výkonem 315 koní. Výkon bude prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky přenášen na všechna čtyři kola.
Maximální rychlost je 240 kilometrů v hodině, na stokilometrovou rychlost se vůz z klidu dostane za 6,5 sekundy.
Ve výbavě nabídne například head up displej, devět airbagů, displeje i pro zadní cestující, ventilovaná a vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, bezdotykové ovládání víka kufru a řada elektronických bezpečnostních asistentů - například na hlídání vozů nacházejících se v mrtvém úhlu, udržování se v jízdním pruhu a samočinné brzdění.
Cena se dozvíme až při červnovém uvedení vozu na trh. Ještě předtím se s ním však budou moci seznámit potenciální klienti z řad VIP osobností.
Další velkou novinkou Hyundai pro letošní rok bude ve třetím čtvrtletí letošního roku nová generace v Turecku vyráběného vozu i20, což je konkurent například domácí Škody Fabia. Již od přelomu roku značka v Česku nabízí novou generace minivozu i20 a naopak velké SUV Grand SantaFe. Více o jeho cenách naleznete zde.