Hyundai chce jít proti Mercedesu a BMW. S novým Genesis

Radek Pecák Radek Pecák
28. 10. 2013 5:37
Hyundai už nechce v Evropě prodávat pouze malá auta.
Nová generace Hyundai Genesis má opět fluidní design.
Nová generace Hyundai Genesis má opět fluidní design. | Foto: Hyundai

Čtyři roky vývoje a 8,8 miliardy utracených peněz. Tolik investovala automobilka Hyundai do vývoje nové generace sedanu Genesis.

V Koreji se automobil začne prodávat ještě letos, v Evropě příští rok.

"Očekáváme, že Genesis bude hrát klíčovou roli v tom, jak se bude zlepšovat vnímání naší značky v Evropě," sdělili představitelé značky při prezentaci vozu korejským novinářům.

Hyundai je přesvědčeno, že kvality vozu jsou natolik vysoké, že nový Genesis bude schopný konkurovat podobně orientovaným vozům značek BMW či Mercedes.

Příliš konkrétních informací zatím Hyundai ve vydané tiskové zprávě neposkytla. Například to, že design je pokračovatelem fluidních tvarů, které se objevily už na předcázející generaci vozu.

"Na prémiový exteriér plynule navazuje design interiéru. Důsledně promyšlené detaily plně odrážejí požadavky na ergonomii a intuitivní ovládání. Prémiový image posilují na míru střižené specifikace všech materiálů a vynikající úroveň řemeslného zpracování. Spínače jsou pro snadnější ovládání rozmístěny v závislosti na jejich funkci. Symboly jsou standardizovány, aby je bylo možné intuitivně rozpoznávat, a zároveň byl vylepšen hmatový vjem při ovládání jednotlivých prvků," uvádí se také ve sdělení pro novináře.

Hyundai předpokládá, že nový vůz dosáhne maximálního hodnocení při nárazových testech díky pevnější struktuře karosérie. K bezpečnosti cestujících přispějí i další prvky, které dosud značka nenabízela. Například systém přitažení bezpečnostních pásů v nouzové situaci EFD (Emergency Fastening Device), který v případě nehody stabilizuje tělo sedící osoby, a bezpečnostní pásy Pre-Safe, které s předstihem upozorňují na nebezpečí přitažením bezpečnostního pásu.

Foto: Hyundai

Ke zlepšení jízdních vlastností mají přispět například i elektronicky řízené podvozkové asistenční systémy, jako je řízení trakce při průjezdu zatáčkou ATCC (Advanced Traction Cornering Control), což zvyšuje stabilitu v zatáčkách.

Nový Genesis se bude poprvé dodávat také se systémem pohonu všech kol Hyundai HTRAC. Řidič si nude moci zvolit jízdní režimy podle vlastních preferencí.

Kroky Hyundai se ostatním výrobcům automobilů v Evropě nevyplatí podceňovat. Stačí připomenout jen to, že od roku 2008 Hyundai společně s Kiou téměř zdvojnásobily svůj podíl na evropském trhu s novými vozy na téměř šest procent.

 

Právě se děje

Další zprávy