Japonská automobilka Honda Motor se musela omluvilt kanadským zákazníkům za únik dat po hackerském útoku na její databázi klientů.
Hackeři totiž nekale získali interní podniková data.
Honda uvedla, že útok odkryl jména klientů, jejich adresy a identifikační čísla vozů. Naštěstí prý nešlo o data narození, informace o platebních kartách, telefonní čísla, data o financování koupě či údaje o sociálním pojištění, připomíná automobilka. Dodává ale, že v několika případech unikla čísla finančních účtů.
Honda své kanadské klienty informovala o úniku e-mailem; případ se týká více než 280 000 zákaznických účtů. Honda dodala, že se usilovně snaží zabezpečení svých dat obnovit.
Případ není první. V USA na konci minulého roku po prolomení ochrany unikla data o milionech amerických zákazníků, kteří se na stránkách Hondy zaregistrovali.
V případě Sony se má za to, že zažila největší útok na osobní data svého druhu. Hackeři se dostali také k údajům na 77 milionech zákaznických účtů z PlayStation Network a zábavní distribuční platformy Qriocity. Honda v této souvislosti čelí žalobám.