Honda Jazz není na českém trhu právě úspěšná. Za loňský rok se jí prodalo pouhých 40 kusů, což ji umístilo na 24. pozici v kategorii malých aut. Může za to zřejmě vyšší základní cena nebo nemožnost výběru motorů. K dispozici je jediný – zážehový atmosférický čtyřválec o objemu 1,3 litru, který disponuje výkonem 102 koní.
Honda Jazz - dynamika
Nejdynamičtější pětidveřový malý hatchback s benzinovým motorem o objemu 1,2 až 1,4 l Seat Ibiza 1.4 TSI ACT zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,6 s.
Honda Jazz 1.3 i-VTEC zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,2 s.
Nejlínější pětidveřový malý hatchback s benzinovým motorem o objemu 1,2 až 1,4 l Ford Fiesta 1.25/44 kW zrychlí z 0 na 100 km/h za 16,9 s.
Možná ale potencionální zákazníci uvažují o jazzu jako o běžném malém autě a porovnávají ho s domácí Škodou Fabia nebo vozem Hyundai i20. Přitom jde ale spíš o malé MPV, které má jen málo přímých konkurentů. Jedním z nich může být podobně prakticky založený Nissan Note. Tomu se ale daří o poznání lépe. Loni si našel 234 nových majitelů.
Přitom jazz nabízí velmi zajímavě řešený a prostorný interiér, tedy to, na co by měli Češi slyšet. Kabina je rozměrná a na přední i zadní sedadla se pohodlně usadí i lidé vyšších postav. Kufr má kapacitu 354 litrů, což je o 24 víc než v případě domácí Škody Fabia. Je vybaven dvojitou podlahou. Srovnání Hondy Jazz s Nissanem Note a Škodou Fabia najdete zde.
Hlavním tahákem jsou ale chytře řešená sedadla, která Honda nazývá MagicSeats. Objevují se i v jiných vozech japonské automobilky, jako třeba v hatchbacku Civic či crossoveru HR-V. Sedačky mají vzhůru výklopné podsedáky, které lze pak zaaretovat. Tím vznikne prostor pro převoz větších předmětů, jako je nábytek, květináče s velkými rostlinami nebo třeba dětské kolo, což velmi rozšiřuje využitelnost vozu.
Další možností, která si ale podle nás nenajde příliš mnoho využití v reálném provozu, je sestavení velkého křesla. Stačí u sedadla předního spolujezdce vyjmout hlavovou opěrku a opěradlo sklopit do polohy tak, aby navazovalo na sedák zadního sedadla. Takové vtipné řešení může posloužit třeba k přenocování ve voze.
Je vidět, že se designéři snažili do jazzu zakomponovat ještě další praktická řešení. Vlevo od volantu tak najdeme výklopný držák na nápoje, který v zavřeném stavu nepřekáží v nastupování a zároveň může posloužit i jako ideální místo pro odložení chytrého telefonu. Jen je potřeba dát pozor při vytápění interiéru. Přímo nad ním totiž ústí jeden z výdechů klimatizace. Honda nabídne i přípojky pro HDMI a USB kabely.
Auto se ovšem občas potýká s horší ergonomií. Tak například zábavní systém, který je od druhé výbavy v ceně (lze si u něj připlatit 16 tisíc korun za navigaci), má dotykovou obrazovku, ale hlasitost se ovládá posunem prstu po hladké ploše vedle displeje. To je za jízdy velmi nepřesné řešení. Naštěstí jsou tu ještě klasická tlačítka na volantu.
Hondě tak nejvíc podráží nohy nemožnost výběru motoru nebo vyšší pořizovací cena. Jak jezdí v kombinaci benzinové jednotky a manuální šestistupňové převodovky, se dočtete v podrobném testu. Ten najdete zde.