Stáří alespoň 30 let je jedna věc, splnění dalších podmínek pro to, aby se z auta mohl stát veterán, pak ale věc druhá. V prvním stupni se testuje historická původnost, kterou provádějí klubové testovací komise Federace klubů historických vozidel. Následuje ověření technické způsobilosti k provozu, a to na jedné ze 14 krajských testovacích komisí. Samozřejmostí je platná STK.
Po splnění všech podmínek (včetně zaplacení poplatků za testování v obou stupních) a vyřízení si povinného ručení pro veterána je možné získat průkaz historického vozidla, s nímž však auto nelze ze zákona používat k podnikání nebo jako denní dopravní prostředek. Mimochodem, od letošního roku začne platit také povinnost jezdit i s veteránem pravidelně jednou za pět let na STK, byť průběh kontrol se teprve řeší.
Veteránské značky mají některé výhody. Takové auto je třeba oproštěné od platby za dálniční známku a také má výrazně levnější povinné ručení. Pohybují se namísto tisíců v řádu řádu stokorun - platí se totiž pouze dvanáctina z jeho běžné ceny.
Veškeré informace k testování veteránů, včetně třeba žádosti o provedení takového testování, najdete na stránkách Federace klubů historických vozidel.