Koncern General Motors se letos pravděpodobně vrátí na první pozici ve světovém prodeji aut.
Toyota, kterou postihly výrobní potíže po rozsáhlém japonském zemětřesení, bude tedy číslo dvě.
Pokud GM prvenství získá zpět, bude to satisfakce pro jeho zaměstnance a manažery a potvrzení úspěšného návratu z režimu bankrotové ochrany. Odbyt vozů z produkce GM roste, zejména v Číně a USA, které představují světově největší trhy s automobily. Osobní vozy GM si vedou lépe než v minulosti, zejména ty malé. Přesto bude případné vítězství spíše výsledkem problémů, které Toyota má.
Navíc opravy milionů vozů, jejichž majitele Toyota celosvětově vyzývala k návštěvě servisu, poškodily automobilce pověst spolehlivého výrobce. Jen krize snížila produkci Toyoty o 260 000 vozidel.
Loni Toyota prodala 8,42 milionu aut a nákladních vozů. O 30 000 aut tak předstihla General Motors, který se držel na první světové pozici od roku 1932 do roku 2008.
GM současně zlepšil kvalitu svých aut. A jeho odbyt se od začátku letošního roku zvýšil o 25 procent ve Spojených státech a o deset procent v Číně.