Nový Mercedes třídy A je nejchytřejší kompakt na trhu, umí mluvit a učit se. U premiéry nechyběl los

Třída A dostala přední část podobnou nové generaci CLS. Vedle výrazné masky to znamená ostře řezaná světla.
V roce 1997 neprošla první generace třídy A kultovním losím testem švédského magazínu Teknikens Värld. Reakcí na to bylo zavedení ESP, tedy stabilizačního programu, v té době vyhrazeného luxusním vozům, do standardní výbavy vozu. Ačkoliv to kompaktnímu Mercedesu za začátku uškodilo, ve výsledku to Němci berou s humorem. Důkazem může být i maketa losa, která stála hned při vstupu do haly, kde se premiéra nové třídy A odehrávala.
Takto zakamuflovaný kompaktní hatchback bylo možné spatřit i při testovacích jízdách v Praze. A zatímco přední část je i pod fólii poměrně dobře rozpoznatelná, zadní partie se povedlo umě skrýt.
A tady už nová třída A v celé své kráse a bez špetky maskování. Ostré linie přední části, včetně výrazné chromované lamely s logem výrobce a zahnutých diod pro denní svícení, si kompaktní pětidveřový hatchback půjčuje od čtyřdveřového kupé CLS.
Zadní partie jsou v porovnání s přední částí více zakulacené a svým pojetím odkazují na končící generaci vozu. Tvar nejen předku, ale i zadku však má své opodstatnění. Tím je aerodynamika - koeficient odporu vzduchu je u nové generace cd = 0,25, což je nejnižší hodnota v celém segmentu kompaktních vozů. Zobrazit 26 fotografií
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 2. 2018 13:57
Třída A je pro Mercedes-Benz důležitým modelem. Od představení první generace vozu v roce 1997 totiž Němci prodali tři miliony kusů svého kompaktního hatchbacku. A byla to právě první generace vozu, na níž Mercedes v průběhu prezentace novinky pomocí symbolů losa upozorňoval. Ptáte-li se, proč si trojcípá hvězda zvolila toto severské zvíře, je to kvůli tomu, že v roce 1997 třída A napoprvé neprošla losím testem. V návaznosti na to získala standardní ESP, v té době prvek vyhrazený jen luxusním vozům, což zvýšilo bezpečnostní standardy mezi kompaktními vozy. Ty ostatně zvyšuje i novinka. Nejen na ně, ale i další zajímavé prvky třídy A s pořadovým číslem čtyři se podívejte do galerie.
 

Právě se děje

Další zprávy