Foto: Dvacet ojetých aut, kterým se raději vyhněte. Žlutí andělé v Německu je často zachraňují

Foto: Dvacet ojetých aut, kterým se raději vyhněte. Žlutí andělé v Německu je často zachraňují
Ještě větší rozptyl spolehlivosti podle jednotlivých let výroby má další minivůz Fiatu - lidová Panda. Starší generace vyráběná do konce roku 2012 patřila zejména v letech 2006 až 2009 k nadprůměrně spolehlivým autům, ke konci svého života ale laťku neudržela a ročník 2011 má červenou barvu odpovídající na školní škále známce 5. Možná ale už i do tohoto roku výroby zasahovala nová generace (na snímku), která se právě od roku 2011 vyrábí (nějaký čas se produkovaly paralelně). Ta schytala pětku v roce 2013.
Také minulá generace dvoumístného smartu se neprezentuje právě vyrovnanými výsledky. Zatímco ročníky 2009 až 2012 patří k průměru až nadprůměru, starší vozy s roky výroby 2007 a 2008 vyfasovaly pětku. A ročník 2013 čtyřku.
A pojďme od minivozům k autům velikosti Fabie. U Citroënu C3 se vyhněte minulé generaci. Ročník 2006 vyfasoval pětku, o rok novější auto čtyřku. Naopak nejnovější C3 sledovaná v letech výroby 2009 a 2010 obstála nadprůměrně dobře.
Dacia Sandero patřila k nadprůměrně spolehlivým ojetinám do roku výroby 2011. Vozy po faceliftu, tedy 2012 a 2013, jsou podle ADACu velmi nespolehlivé. Zobrazit 20 fotografií
Foto: Veronika Skálová
Ondřej Běhal
14. 5. 2016 7:41
Devatenáct modelů automobilů vyráběných mezi roky 2006 a 2013 označili němečtí "žlutí andělé", pracovníci autoklubu ADAC, za nejméně spolehlivé na pětibodové škále. Přidali jsme k nim jeden vůz s nejvyšším počtem "čtyřek". Najdete je v galerii. Statistika vznikala na základě téměř čtyř milionů výjezdů v loňském roce. Mezi ojetými auty, před kterými byste se měli mít na pozoru, nechybí ani v Česku oblíbené vozy.

Kromě spolehlivosti se zájemci o ojetá auta zajímají i o bezpečnost. Přehled výsledků nárazových testů z hlediska ochrany dospělých i dětí najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy