Jan Matoušek
22. 6. 2018 6:02
Kromě sponzoringu ze strany korejských značek Hyundai a Kia nemá mistrovství světa ve fotbale, které se letos koná v Rusku, s auty na první pohled nic moc společného. Přesto jsme se na svátek kopané pokusili podívat automobilovýma očima a k jednotlivým zemím jsme přiřadili automobilové značky z nich pocházející. Záměrně je přitom řeč o značkách, protože řada automobilek má výrobní závody v několika státech. V konečném součtu však vlastní značku (z účastníků MS) historicky nebo v současnosti nemají jen Kolumbie, Panama, Peru a Senegal.
Írán
Saipa a Iran Khodro (zkráceně IKCO) jsou dvě nejznámější íránské automobilky. Obě produkují jak vlastní vozy, tak licenční modely nejrůznějších značek. Saipa se spoléhá na deriváty, vycházející ještě z Kii Pride, a spolupráci s čínskými výrobci, IKCO pro změnu kooperuje s Peugeotem. Dodnes tak v jeho továrnách vzniká třeba upravená verze Peugeotu 405.