Znáte auta z Uruguaye, Maroka nebo Nigérie? Projděte si značky ze zemí účastníků MS ve fotbale

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 6. 2018 6:02
Kromě sponzoringu ze strany korejských značek Hyundai a Kia nemá mistrovství světa ve fotbale, které se letos koná v Rusku, s auty na první pohled nic moc společného. Přesto jsme se na svátek kopané pokusili podívat automobilovýma očima a k jednotlivým zemím jsme přiřadili automobilové značky z nich pocházející. Záměrně je přitom řeč o značkách, protože řada automobilek má výrobní závody v několika státech. V konečném součtu však vlastní značku (z účastníků MS) historicky nebo v současnosti nemají jen Kolumbie, Panama, Peru a Senegal.
Model 126 se v domovské zemi vyráběl pouhých osm let - od roku 1972 do roku 1980. Zato v Polsku sjížděl z výrobních pásů plných 27 let, vzniklo tam 3,5 milionu těchto vozů.
Model 126 se v domovské zemi vyráběl pouhých osm let - od roku 1972 do roku 1980. Zato v Polsku sjížděl z výrobních pásů plných 27 let, vzniklo tam 3,5 milionu těchto vozů. | Foto: Fiat

Egypt

Hlavní složku egyptského automobilového průmyslu tvoří továrny zahraničních výrobců. Existují (či spíše existovaly) však i ryze egyptské automobilky. Nejprve to byl státem produkovaný vůz Ramses, který však vůbec neuspěl. Další pokus o vlastní auto měl být Nasr, ani to se příliš nepovedlo a Nasr se tak stal alespoň značkou pro produkci přeznačených automobilů jiných výrobců. Mezi ně patří třeba Fiaty 125, 126 nebo 128, polské FSO Polonez a na začátku 21. století dokonce Nasr Florida, licenční verze jugoslávské Zastavy. Údajně v roce 2009 výrobce zanikl.

 

Právě se děje

Další zprávy