Ford Transit dostal nový úsporný motor. A také klíček, který se neutopí

Jan Markovič Jan Markovič
6. 9. 2016 17:21
Ford v Česku představil svůj úspěšný užitkový model Transit s novým motorem. Ten je zaměřen na co nejnižší spotřebu a emise, proto jeho výfukový systém využívá i vstřikování aditiva AdBlue. Kromě toho Ford dostal bohatší výbavu elektronickými pomocníky, nový zábavní systém Sync nebo klíček, který se neutopí.
Ford nezůstal jen u nového motoru. Transit dostal i řadu dalších zajímavých prvků.
Ford nezůstal jen u nového motoru. Transit dostal i řadu dalších zajímavých prvků. | Foto: Ford

Čtyřválcový turbodiesel, který patří do řady motorů EcoBlue, má proti svému předchůdci nižší objem. Konkrétně využívá klasických dvou litrů. Jednotka je k dostání ve třech výkonnostních provedeních 77, 96 a 125 kW s točivými momenty 360, 385 a 405 Nm. Přeplňuje ji turbodmychadlo s nastavitelnou geometrií lopatek a využívá systému SCR se vstřikováním aditiva AdBlue, tedy syntetické močoviny. Tím se jí daří plnit emisní normu Euro 6.

Foto: Ford

Ford tvrdí, že nový motor je také tišší. Během českého představení nedaleko Prahy proto provedl měření, které ukázalo, že je v kabině ve srovnání s předchozí jednotkou o 3 decibely nižší hluk. Motor se chce chlubit nízkou spotřebou. V modelu Transit LDH2 se středním rozvorem a výkonem 77 kW vykazuje podle tabulky průměrnou konzumaci paliva 6,8 litru nafty na 100 km.

Ford Transit patří mezi nejžádanější užitkové vozy. Aktuálně má 13 procent z evropského trhu s téměř 187 tisíci prodanými kusy. I proto dostane teto motor jako první verze Transit a Transit Custom. Brzy by ho ale mohly dostat i další modely, hovoří se například o Mondeu.

Ford nezůstal jen u nového motoru. Transit dostal i řadu dalších zajímavých prvků. Jedním z nich je klíček, který by měl pod vodou vydržet až půl hodiny a být stále funkční. Navíc má automatické dobíjení, které se aktivuje při nastartovaném motoru. Stačí ho použít jednou ročně a není nutné se starat o baterku uvnitř klíčku.

Foto: Ford

Na cesty po dálnici se pak bude hodit systém ESP s ochranou proti poryvům bočního větru. Je vybaven senzory, které jsou schopné 100 krát za sekundu vyhodnocovat situaci, systém pak podle potřeby přibrzdí kola na straně, odkud přichází poryvy. Funguje od rychlosti 80 km/h. Na palubě je také systém proti střetu s chodci.

Ford také konečně inovoval svůj zábavní systém Sync. Třetí verze má jednodušší ovládání, lepší grafiku i rychlejší odezvu. Velmi jí prospěl zejména přechod na nový operační systém z Windows Automotive na unixový typ.

Ford Transit s novým motorem zná už i svou cenu. Ta začíná na částce 595 500 korun bez DPH za nejslabší variantu.

 

Právě se děje

Další zprávy