Tříválcový turbomotor Ford, který se montuje mimo jiné do modelu Fiesta a Focus, obhájil loňské vítězství v mezinárodní anketě o Motor roku 2013 (International Engine of the Year).
I v řadě dalších dílčích kategorií jsou stejní vítězové jako v loňském roce. Konkrétně v kategorii benzinových motorů 1,0-1,4 litru je znovu vítězem motor Volkswagen 1,4 TSI Twincharger, v kategorii "osmnáctistovek" je vítězem společné dílo BMW a francouzského koncernu PSA 1,6 Turbo.
BMW má i další prvenství díky obhajobě v kategorii dvoulitrových benzinových motorů (2,0 Turbo). Také Volkswagen si připsal další první místo díky motoru Audi 2,5 TFSI. Ten jako jediný ze zmiňovaných agregátů prodělal alespoň modernizaci. Místo loňských 250 kW má nyní výkon 265 kW.
Nejlepší nejsilnější motor má opět Ferrari
Až u těch nejsilnějších motorů jsou v seznamu vítězů změny. V kategorii do zdvihového objemu válců je nyní nejlepší motor Porsche se šestiválcem 2,7 l a v objemové kategorii 4 litry zvítězil motor McLaren 3,8 l. Tam předtím vládl osmiválec BMW z BMW M3.
Ti, kdo fandí těm úplně nejvýkonnějším motorům, musí letos opět zatleskat Ferrari. Konkrétně za stvoření dvanáctiválce 6,3 litru z vozu F12 Berlinetta.
Dieselové motory letos vyšly naprázdno. "Zeleným" motorem je totiž letos dvouválec Fiatu 0,9 Twin Air Natural Power, který spaluje stlačený zemní plyn.