Ford má systém zabraňující poškození dveří při otevření

Radek Pecák Radek Pecák
2. 10. 2011 6:15
auto

Inženýři Ford u vymysleli nový způsob, jak zabránit nákladným poškozením laku a karoserie automobilu. Vrypy, promáčkliny a škrábance na dveřích aut jsou totiž v Evropě s jejími úzkými ulicemi a těsnými parkovacími místy každodenní realitou.

Takzvaný chránič hran dveří bude poprvé uveden na Fordu Focus v lednu 2012. Systém zkonstruovaný techniky Fordu z německého Kolína nad Rýnem pracuje zcela samočinně. Po otevření dveří se z nich během zlomku sekundy vysune ochranná lamela, jež slouží jako měkký doraz a zabraňuje poškození laku obou sousedících vozidel.

Foto: Ford

Ford dokonce udělal k tomuto tématu speciální výzkum. Ten ukázal, že 72 procent domácností ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku a Velké Británii, které vlastní automobil, se někdy setkalo s poškozením dveří od neopatrného otevírání. Účet za opravu promáčklých a poškrábaných dveří přitom může přesáhnout  i sedm tisíc korun.

Nejpravděpodobnější je poškození dveří tímto způsobem ve Španělsku, kde se s ním setkalo 83 procent respondentů. A přestože britské domácnosti vlastnící osobní vůz jsou statisticky nejopatrnější, tento problém se týká celých třiapadesáti procent z nich.

Chránič hran dveří od Fordu se zcela vysune do své ochranné pozice, pokud mezera vzniklá pootevřením dveří činí méně než 150 mm. Ze statistik Fordu vyplývá, že takto lze zabránit až 90 procentům poškození předních dveří, respektive 85 procentům v případě dveří zadních.

Při zavírání se lamela skryje za pouhých 60 milisekund, takže ji nelze poškodit ani prudkým zabouchnutím dveří, a je osazena ochranným západkovým mechanismem. Samotná lamela je vyrobena z odolné pryžové směsi, která vydrží tisíce cyklů a nepůsobí téměř žádný hluk. Navíc ji lze snadno vyměnit za novou pouhým nacvaknutím.

 

Právě se děje

Další zprávy