Uveze až sedm členů rodiny, a přitom se na silnici nechová jako dodávka. To jsou hlavní přednosti Fordu S-Max, vozu kategorie MPV, jehož druhá generace se představí na autosalonu v Paříži na počátku října.
Ford zatím neodtajnil zdaleka všechna technická data tohoto automobilu, prozradil ale několik "vychytávek", kterými chce přitáhnout pozornost zákazníků.
Například rovněž sedačky ve druhé a třetí řadě bude možné vybavit elektrickým ovládáním, víko kufru se vyklopí samočinně po "kopnutí" osoby s klíčkem pod zadní nárazník a řidič dostane k dispozici inteligentní omezovač rychlosti. Ten bude spolupracovat s kamerou čtoucí dopravní značky, a také s navigačním systémem. Díky tomu by řidič, v místech s omezenou rychlostí, neměl být "nachytán" policejním radarem.
Pod kapotou auta se zcela jistě objeví nový benzinový čtyřválec 1,5 Ecoboost, dále pak vznětový i zážehový dvoulitrový agregát.
Kvůli snížení aerodynamického odporu byl zakrytován podvozek, také chladič bude během běžné jízdy zakryt. Vzduch k němu bude skrze otevíratelné lamely proudit pouze v případě potřeby zvýšeného chlazení motoru.
Cena zatím neznámá
Design je evolucí minulého vozu. Každopádně daleko více, než dodávku, připomíná velký hatchback. Vzhled přídě je sjednocen s ostatními moderními Fordy, má tedy otvor chladiče zakrytý maskou á la Aston Martin.
Přístrojový štít už nebudou tvořit klasické ukazatele rychlosti a otáček, ale potřebné údaje se zobrazí na širokoúhlém desetipalcovém displeji. Další, tentokrát osmipalcový displej uprostřed palubní desky, umožní dotykové ovládání multimediálního systému Sync.
Auto se na evropské trhy dostane až v průběhu příštího roku. Spekulovat o cenách je tudíž zatím předčasné.