Jan Matoušek
20. 4. 2018 15:48
Teprve minulý týden představil Ford v Londýně čtvrtou generaci kompaktního modelu Focus. Zároveň s tím však odhalil i kompletní ceník vozu, který startuje na bezmála 360 tisících korun. Postavili jsme tedy nové želízko v ohni proti dalším kompaktním hatchbackům. Může být právě novinka modrého oválu tím nejlepším kompaktem na trhu, nebo vládce v podobě Volkswagenu Golf zůstane nesesazen?
Volkswagen Golf
Golf patří k největším stálicím v kompaktním segmentu. Aktuálně prodávaná sedmá generace má 4258 mm na délku a 2620 mm mezi nápravami. Kufr pojme 380 až 1270 litrů zavazadel.
Motorová paleta začíná u tříválce 1.0 TSI o výkonu 81 kW, který lze mít i s automatem DSG. 1.4 TSI má 92 nebo 110 kW, silnější verze opět může mít dvouspojkový automat DSG. Nový 1.5 TSI Evo se nabízí s 96 nebo 110 kW, v obou případech je k manuálu dostupný i automat DSG. 1.4 TGI na zemní plyn dostal 81 kW a rovněž možnost příplatku za automatickou skříň. Nabídka turbodieselů začíná u 1.6 TDI/85 kW a končí u 2.0 TDI/110 kW. Dvoulitr s ručním řazením je možné mít ve čtyřkolce, oba diesely pak vedle ručního i se samočinným řazením.
Nabídka derivátů začíná u sportovních variant GTI/169 nebo 180 kW, GTD/135 kW a R/228 kW. Existují i dvě ekologické verze - plug-in hybridní GTE/150 kW a elektrická e-Golf/100 kW.
Výbavy jsou odstupňovány jako Trendline, Comfortline a Highline, dvě poslední se nabízí i s paketem R-Line. V základu má auto přednárazový systém s nouzovým brzděním, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kožený volant nebo rádio s 6,5palcovým displejem a čtyřmi reproduktory. Ceny startují na 414 900 korunách, VW nabízí vedle hatchbacku i kombi Variant.