Fiat 124 byl jedním z prvních globálních aut. V licencích vznikal až do roku 2012

Jan Matoušek Jan Matoušek
31. 5. 2017 9:32
Jeden vůz, který ale vyhoví nárokům většiny trhů na světě. Strategie, kterou v posledních letech úspěšně razí například Ford. Nejde ale o jediný případ, dokonce ani není potřeba zaměřovat se výlučně na současnost. Pionýrem v této oblasti byl Fiat 124. Italský sedan se sice poprvé představil už v roce 1966, v rámci licenčních a značně modifikovaných vozů ale jeho produkce běžela ještě nedávno. V následující galerii si připomeňte nejen původní fiat, ale také jeho deriváty, vyráběné v Rusku, Indii, Jižní Koreji nebo Egyptě.
Foto: Výrobci

Fiat 124

Jak získat pozornost při představování nového vozu? Shodit ho z letadla na zem. Přesně takovou strategii zvolil Fiat, když se rozhodl propagovat nový sedan 124. V porovnání s předchozími typy 1300 a 1500 nabídl řadu inovativních prvků. Například kotoučové brzdy na všech kolech, lehkou konstrukci karosérie, vinuté pružiny vzadu a povedenou kapalinou chlazenou zážehovou dvanáctistovku o výkonu 44 kW umístěnou vpředu. Ta přes čtyřstupňovou manuální převodovku poháněla zadní kola. Chválu si odnesl také prostorný interiér. Ne nadarmo tak 124 získala titul evropské Auto roku 1967. Výroba vozu skončila v roce 1974, během osmi let se ale Fiat 124 podrobil několika modernizacím, které lehce oživily vnější vzhled a posílily motor nebo upravily brzdy a podvozek.

 

Právě se děje

Další zprávy