Ferrari x McLaren. Soupeři z F1 se utkají i na silnici

Radek Pecák Radek Pecák
3. 10. 2012 6:15
Nové supersporty Ferrari F70 a McLaren P1 čeká příští rok řada srovnávacích testů
Foto: McLaren

Nejen na okruzích během velkých cen F1 budou příští rok mezi sebou bojovat firmy McLaren a Ferrari.

Utkají se také o přízeň médií a samozřejmě zákazníků. Obě firmy totiž začnou prodávat své nové supersporty Ferrari F70 a McLaren P1.

Na propojení s F1 McLaren přímo odkazoval na svém stánku na pařížském výstavišti
Na propojení s F1 McLaren přímo odkazoval na svém stánku na pařížském výstavišti | Foto: Aktuálně.cz

Zatímco britský výrobce ukázal na pařížském výstavišti sice koncept, ale prakticky, alespoň co se týče designu hotové auto, Ferrari jen naznačovalo. Karbonový monokok mnoho neprozrazuje, snad je to, že automobilka už nelpí bezvýhradně na své zásadě vyrábět auta jen z kovů. Je ale jasnou nápovědou pro to, že tvary už jsou také hotovy a představení celého vozu je otázkou maximálně poloviny roku.

Ví se už také to, že oba automobily nabídnou svým novým vlastníkům technologie ze světa Formule 1. Například pohyblivé a nastavitelné aerodynamické elementy, dále pak i systém KERS posilující již tak silný motor.

Tisíc koní bude mít stále jen Veyron

Výkony obou supersportů se budou blížit hranici tisíce koní, ale s největší pravděpodobností ji nepřekročí. Výrobci k ní ale dospějí každý jiným způsobem. Základní pohonnou jednotkou ve Ferrari bude opět dvanáctiválcový atmosférický motor, v útrobách McLarenu bude "jen" osmiválec, zato ale přeplňovaný. 

Jen toto zatím oficiálně ukázalo Ferrari ze supersportu F70
Jen toto zatím oficiálně ukázalo Ferrari ze supersportu F70 | Foto: Radek Pecák

Také maximální rychlost se udrží pod hranicí 400 kilometrů. Meta 380 kilometrů v hodině ale takřka určitě překročena bude. Z nuly na stokilometrovou rychlost zrychlí za méně než tři sekundy. 

Stěračů netřeba

McLaren je zatím k novinářům o něco sdílnější. A tak v Paříži prozradil, že použitý systém KERS bude mít výkon minimálně 100 kW. Vůz také bude mít speciální čelní sklo odpuzující vodu, takže nebude zapotřebí žádný stěrač. To je samozřejmě plus z hlediska aerodynamiky. Sdělil také, že hmotnost bude nižší než 1300 kilogramů.

Z boku vypadá McLaren poměrně nenápadně
Z boku vypadá McLaren poměrně nenápadně | Foto: Aktuálně.cz

Ferrari naznačuje, že F70 bude možná ještě o dvě stovky kilogramů lehčí. Ostatně, představený monokok má hmotnost jen  56 kilogramů, což je zhruba stejně, jako váží štíhlé, a přitom dobře rostlé děvče.   

Přestože se o cenách zatím nemluví ještě ani v náznacích, je jisté, že za méně než milion euro žádná z obou novinek k mání nebude. Cena se pak udrží i u ojetých vozů, protože se vyrobí pouze limitované série. V případě McLarenu to bude 500 kusů.

 

Právě se děje

Další zprávy